سازمان ملل متحد از آواره شدن حدود ١٣هزار غیرنظامی در درگیری‌های ماه‌های اخیر در سودان جنوبی خبر داد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، بابار بالوش، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد طی نشستی در ژنو اظهار داشت: ١٣هزار غیرنظامی در اثر آغاز مجدد درگیری‌ها طی ماه‌های اخیر در سودان جنوبی آواره شدند. […]

آواره شدن ١٣هزار غیرنظامی در سودان جنوبیسازمان ملل متحد از آواره شدن حدود ١٣هزار غیرنظامی در درگیری‌های ماه‌های اخیر در سودان جنوبی خبر داد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، بابار بالوش، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد طی نشستی در ژنو اظهار داشت: ١٣هزار غیرنظامی در اثر آغاز مجدد درگیری‌ها طی ماه‌های اخیر در سودان جنوبی آواره شدند.

از این ١٣هزار نفر حدود ٥هزار غیرنظامی به روستاهای اطراف منطقه «انگباکالا» از توابع ایالت «ایتوری» واقع در شمال شرق جمهوری دموکراتیک کنگو فرار کردند و ۸ هزار نفر دیگر نیز مجبور به فرار به مناطق مختلف در داخل سودان جنوبی شدند.

بالوش با بیان اینکه درگیری میان ارتش سودان جنوبی و جبهه آزادیبخش ملی باعث مهاجرت این غیرنظامیان شده، تصریح کرد: دسترسی به مناطقی که غیرنظامیان در جمهوری دموکراتیک کنگو فرار کرده‌اند، دشوار است.

به گفته سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، بیشتر این غیرنظامیان زنان، کودکان و سالخوردگان هستند.