اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان طی بیانیه‌ای با محکوم کردن امضای توافق‌نامه عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل، آن را “خیانت بزرگ” توصیف کرد. در این بیانیه همچنین آمده است: «توافقنامه بن زاید با نتانیاهو به مثابه پاداش بزرگ برای جنایات اشغالگران صهیونیستی در قدس شریف و علیه حقوق فلسطینیان بوده و همچنین […]

اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان طی بیانیه‌ای با محکوم کردن امضای توافق‌نامه عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل، آن را “خیانت بزرگ” توصیف کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است:

«توافقنامه بن زاید با نتانیاهو به مثابه پاداش بزرگ برای جنایات اشغالگران صهیونیستی در قدس شریف و علیه حقوق فلسطینیان بوده و همچنین اعتراف ضمنی برای الحاق کرانه باختری اشغالی به اسرائیل است.

امت اسلامی برای حمایت از فلسطین و حقوق مردم آن یک موضع قاطع اتخاذ کند.

همچنین علما، داشمندان و سیاستمداران وظیفه خود را در قبال این اقدامات و حمایت از مردم فلسطین ایفا کنند».

گفتنی است روز گذشته دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور آمریکا در یک پیام تویتتری از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات متحده عربی برای عادی سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد.

بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر اسرائیل نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی امضای توافق‌نامه عادی سازی روابط با امارات متحده عربی را «یک گام تاریخی» خواند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (WAM)، مقامات این کشور و اسرائیل برای تعیین “نقشه راه مشترک” به منظور برقراری روابط دو جانبه، توافق کرده و در هفته‌های آینده گرد هم می‌آیند تا توافق‌نامه‌هایی را در زمینه‌های مختلف امضا کنند.

امارات متحده عربی پس از مصر در سال ۱۹۷۹ و اردن در سال ۱۹۹۴ سومین کشور عربی است که با اسرائیل روابط رسمی و علنی برقرار می‌کند./آناتولی