فدراسیون جهانی بوکس قانونی را تصویب کرد که به بوسکورهای مسلمان اجازه رقابت با پوشش اسلامی را می‌دهد. به گزارش سنت‌آنلاین، ایسنا و به نقل از «insidethegames» نوشت: فدراسیون جهانی بوکس به بوکسورهای زن مسلمان اجازه داد تا با حجاب در رویدادهای این فدراسیون حضور داشته باشند. بعد از جلسه کمیته اجرایی این فدراسیون در […]

اجازهٔ رقابت با حجاب اسلامی از سوی فدراسیون جهانی بوکسفدراسیون جهانی بوکس قانونی را تصویب کرد که به بوسکورهای مسلمان اجازه رقابت با پوشش اسلامی را می‌دهد.

به گزارش سنت‌آنلاین، ایسنا و به نقل از «insidethegames» نوشت: فدراسیون جهانی بوکس به بوکسورهای زن مسلمان اجازه داد تا با حجاب در رویدادهای این فدراسیون حضور داشته باشند.

بعد از جلسه کمیته اجرایی این فدراسیون در استانبول، فدراسیون جهانی اعلام کرد زنان مسلمان می‌توانند از این به بعد در صورت نیاز با حجاب در میادین حاضر باشند. در رشته‌هایی چون شمشیربازی، والیبال و بسکتبال نیز فدراسیون‌های جهانی مشابه چنین تصمیمی را گرفتند و به ورزشکاران مسلمان اجازه می‌دهند با حجاب در میادین ورزشی حاضر باشند.

این در حالی‌ست که اخیراً یکی از گروه‌های فرانسوی خواستار حذف تمامی نشانه‌های اسلامی در بین ورزشکاران برای المپیک ۲۰۲۴ شده که قرار است در پاریس برگزار شود.