دولت بریتانیا روز دوشنبه (٢٨/آبان/١٣٩٧) متن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحده ارائه داده و از این شورای خواسته است تا آتش‌بس فوری در یمن را اعلام کند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، بریتانیا در متن پیش‌نویس پیشنهادی خود به شورای امنیت خواستار آتش بس فوری در شهر بندری «الحدیده» […]

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت برای اعلام آتش‌بس در یمندولت بریتانیا روز دوشنبه (٢٨/آبان/١٣٩٧) متن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحده ارائه داده و از این شورای خواسته است تا آتش‌بس فوری در یمن را اعلام کند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، بریتانیا در متن پیش‌نویس پیشنهادی خود به شورای امنیت خواستار آتش بس فوری در شهر بندری «الحدیده» شده و مهلتی دوهفته‌ای به طرف‌های درگیر داده است تا همه موانع را برای بازکردن گذرگاه امن جهت رساندن کمک‎های انسانی به آسیب دیدگان جنگ‌ داخلی یمن باز کنند.

نماینده بریتانیا در شورای امنیت نسخه‌هایی از متن پیش‌نویس این قطعنامه را به اعضای ثابت و ١٤ عضو موقت شورای امنیت داده است تا آن را قبل از تصویب ارزیابی و مورد بررسی قرار دهند.

ارائه این پیش‌نویس همزمان با تلاش «مارتین گریفت» فرستاده ویژه سازمان ملل برای یمن که تلاش می‌کند مذاکرات میان شبه نظامیان حوثی و دولت قانونی یمن را احیا کند.

قرار است این مذاکرات در ماه آینده در سوئد برگزار شود.