مولانا محمدحسین گرگیج در بخشی از خطبه‌های نماز جمعۀ (١٨/آبان/١٣٩٧) با ضمن اظهار خرسندی سفر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به طبس مسینا واقع در خراسان جنوبی از ممانعت ادامۀ سفرشان به سایر مناطق این استان گلایه کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مولانا گرگیج، مولانا گرگیج سفر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید […]

از مسئولین به‌علت ممانعت ادامۀ سفر مولانا عبدالحمید در خراسان جنوبی گلایه داریممولانا محمدحسین گرگیج در بخشی از خطبه‌های نماز جمعۀ (١٨/آبان/١٣٩٧) با ضمن اظهار خرسندی سفر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به طبس مسینا واقع در خراسان جنوبی از ممانعت ادامۀ سفرشان به سایر مناطق این استان گلایه کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مولانا گرگیج، مولانا گرگیج سفر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به خراسان جنوبی و شرکت در مراسم نماز جنازۀ مرحوم مولانا محمدحسن برفی رحمه‌الله امام جمعه فقید شهر طبس مسینا و اقامۀ نماز توسط ایشان را موجب خوشحالی تمام مردم این استان دانست.

ایشان به ممانعت از ادامۀ سفر شیخ الاسلام به سایر مناطق این استان اشاره کرده و فرمود:در این سفر موضوعی که سبب ناراحتی شد جلوگیری از ادامۀ سفر مولانا عبدالحمید و دیدار با مردم و علمای بیرجند بود که این مسئله موجب بازگشت مولانا به شهر زاهدان شد؛ ما ابتدا خوشحال شدیم که ممنوعیت سفر مولانا عبدالحمید به دیگر استان‌ها شکسته شد اما در ادامه هنگامی که این خبر را شنیدیم برای ما خوشایند نبود و نسبت به آن گلایه داریم.

امام جمعۀ آزادشهر سفر شیخ الاسلام به سایر استان‌ها را موجب برکت و رضایت مردم آن منطقه دانست و افزود: مولانا عبدالحمید به هر منطقه‌ای که سفر کند موجب برکت می‌شود. آزادی سفر علمای برجسته، به سایر مناطق و حصر نبودن آنان در استان، سبب رضایت و خوشحالی مردم و نزدیکی بیشتر آنان با مسئولین می‌شود، پس نباید در چنین بُرهه‌ای شاهد چنین رفتارهای سلیقه‌ای باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مولانا عبدالحمید همواره در سخنان خود مردم را به صبر و تحمل مشکلات فرا می‌خواند و اگر به سایر استان‌ها سفر کند همینگونه سخن می‌گوید و در چنین مواقعی سفر چنین شخصیت‌های برجسته‌، موجب کنترل اوضاع جامعه می‌شود.

ایشان در ادامه از عدم ممانعت‌ها سفر علمای سرشناس اهل‌سنت اظهار امیدواری کرد و بیان داشت: از عزیزان مسئولین انتظار داریم سلیقه‌ای عمل نکنند و نسبت به سفر شخصیت برجسته‌ای که حرف اول اهل‌سنت و مسلمانان را بر زبان می‌آورد ممانعت به عمل نیاورند که این نوع ممانعت‌ها خوشایند نیست.

فقدان مولانا برفی، مصیبت بزرگی برای جامعه اهل‌سنت است

مولانا گرگیج در ادامۀ سخنانش با اشاره به درگذشت مولانا محمدحسن برفی امام جمعه و مدیر مدرسۀ علوم دینی علی بن ابی طالب شهر طبس مَسینا ضمن اظهار همدردی با مردم خراسان جنوبی و بازماندگان ایشان گفت: مولانا محمدحسن برفی که این هفته رحلت نمود از علمای شاخص اهل‌سنت در خراسان جنوبی بود، ایشان شاگرد مفتی محمود یکی از اساتید ما در دوران تحصیل و همچنین شاگرد مولانا رشید احمد لُدهیانوی و دیگر بزرگان بود که فقدان ایشان، مصیبت بسیار بزرگی برای جامعه اهل‌سنت است.