معاون اول رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری همزمان هزار و ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور گفت: سیستان و بلوچستان استان مرزداران شایسته کشور است که با شرایط سخت طبیعی در نبرد هستند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در این مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس ١٤٤ مدرسه با ٤٣٠ کلاس […]

معاون اول رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری همزمان هزار و ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور گفت: سیستان و بلوچستان استان مرزداران شایسته کشور است که با شرایط سخت طبیعی در نبرد هستند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در این مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس ١٤٤ مدرسه با ٤٣٠ کلاس درس در سیستان و بلوچستان را افتتاح کرد افزود: در آغاز سال تحصیلی از اقدام شایسته خیران در سیستان و بلوچستان کمال تشکر را داریم.

وی با بیان اینکه امروز سیستان و بلوچستان به‌عنوان کانون توسعه جنوب شرق مطرح است خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

جهانگیری گفت: مردم سیستان و بلوچستان به دلیل خشکسالی حاکم در این استان به ویژه سال آبی گذشته که بدترین سال را سپری کردند شرایط دشواری را داشتند امیدواریم در سال آبی جدید گشایشی بشود.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مهمترین تشکر از خیران و دولت که در بخش تعلیم و تربیت انجام گرفت درخشش دانش‌آموزان یک کلاس در سراوان دورافتاده‌ترین نقطه کشور که از نظر زیربنایی و امکانات در سطح پایین‌ترین قرار دارد، است به طوری که ١٧ دانش‌آموزان یک مدرسه در این شهرستان در رشته پزشکی پذیرفته شدند که این اقدام بسیار شایسته بود.

وی از مسوولان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، سراوان و دانش‌آموزان این شهرستان مرزی در کسب این موفقیت قدردانی کرد و گفت: در هیات دولت از این دانش‌آموزان تقدیر شد و در مراسمی نیز از آنان تقدیر می‌شود و امیدواریم بتوانیم سیستان و بلوچستان را به کانون اصلی توسعه ایران اسلامی تبدیل کنیم و این از برنامه‌های اصلی دولت برای استان است.

گفتنی‌سنت امسال با کمک خیرین و نوسازی مدارس ۵۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان برای دانش‌آموزان آماده شده است، با وجود همه این اقدامات هنوز به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.