هواپیماهای هند صبح سه‌شنبه (٧ اسفند ١٣٩٧) با ورود به حریم پاکستان، اردوگاه گروه جیش محمد در منطقهٔ تحت کنترل پاکستان در جامو و کشمیر را هدف قرار داد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش ارتش پاکستان اعلام کرده دو فرونده هواپیمای هندی را که وارد کشمیر پاکستان شده […]

افزایش تنش میان هند و پاکستانهواپیماهای هند صبح سه‌شنبه (٧ اسفند ١٣٩٧) با ورود به حریم پاکستان، اردوگاه گروه جیش محمد در منطقهٔ تحت کنترل پاکستان در جامو و کشمیر را هدف قرار داد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش ارتش پاکستان اعلام کرده دو فرونده هواپیمای هندی را که وارد کشمیر پاکستان شده بودند، سرنگون کرده و خلبانان آن‌ها را هم اسیر کرده است.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان این دو کشور رسانه‌های پاکستانی امروز چهارشنبه گزارش دادند، در تازه‌ترین درگیری‌های مرزی میان سربازان هند و پاکستان در مرز کشمیر، دو طرف اقدام به تبادل آتش سنگین کردند.

هم‌چنین امروز سه جنگنده پاکستانی وارد حریم هوایی کشمیر تحت کنترل هند شدند که وزارت خارجه پاکستان پاسخ به اقدامات هند و ورود جنگنده‌های این کشور به حریم هند را بیانگر خواست پاکستان برای دفاع از خود خوانده است.

در پی این تحولات پرواز هواپیماها در منطقه کشمیر متوقف شده در همین راستا پاکستان اجازهٔ عبور از فضای این کشور به طرف هند را برای هواپیماهای افغانستان نداده و هواپیمای افغانستان دوباره به کابل برگشت.

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان با ابراز تٲسف از این اتفاق گفت: اقدام امروز ارتش برای جلب اعتماد مردم در زمینه دفاع از کشور بود باز هم آماده گفت‌و‌گو با هند هستیم؛ انتخاب دیگری به‌جز مقابله ‌به ‌مثل نداشتیم.