امام‌جمعه اهل‌سنت زابل از «تبعیض» و «بی‌توجهی» دولت و صداوسیمای استانی سیستان‌وبلوچستان در حق جامعۀ اهل‌سنت به‌ویژه اهل‌سنت منطقۀ سیستان انتقاد کرد و خواستار پایان‌دادن به این بی‌مهری‌ها شد. به گزارش سنت‌آنلاین، سنی‌آنلاین بنا بر گزارش دریافتی از زابل نوشت، مولانا عبدالرشید شه‌بخش در مراسم نماز جمعه دیروز (٢٣/آذر/١٣٩٧) اهل‌سنت زابل گفت: علی‌رغم اینکه اهل‌سنت […]

انتقاد امام‌جمعه اهل‌سنت زابل از بی‌توجهی دولت و صداوسیمای استانی به اهل‌سنت سیستانامام‌جمعه اهل‌سنت زابل از «تبعیض» و «بی‌توجهی» دولت و صداوسیمای استانی سیستان‌وبلوچستان در حق جامعۀ اهل‌سنت به‌ویژه اهل‌سنت منطقۀ سیستان انتقاد کرد و خواستار پایان‌دادن به این بی‌مهری‌ها شد.

به گزارش سنت‌آنلاین، سنی‌آنلاین بنا بر گزارش دریافتی از زابل نوشت، مولانا عبدالرشید شه‌بخش در مراسم نماز جمعه دیروز (٢٣/آذر/١٣٩٧) اهل‌سنت زابل گفت: علی‌رغم اینکه اهل‌سنت ایران در طول چهل سال عمر انقلاب به وظایف ملی و کشوری خود پایبند بوده و در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور داشته‌اند، اما همواره مورد تبعیض و بی‌مهری قرار گرفته‌اند و دولت هم با توجه به اختیاراتش توجه زیادی به این جامعه نداشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: تبعیض در ادارات و استخدام‌ها به وفور مشاهده می‌شود، درحالی‌که در واگذاری مسئولیت‌ها نباید مسائل قومی و مذهبی مطرح شوند، زیرا همۀ ما ایرانی هستیم. «عدالت» که یکی از اصول دین در نزد برادران شیعۀ ماست باید در حق تمام ملت ایران اجرا شود.

خطیب جمعه اهل‌سنت زابل خاطرنشان کرد: باید به مسائل ملی، اجتماعی و دینی اهل‌سنت توجه شود. جامعه اهل‌سنت انتظار حرمت و احترام را دارد و نمی‌خواهد به‌عنوان شهروند درجه دو محسوب شود. متاسفانه بعضاً فشارهای مذهبی در حق اهل‌سنت در بعضی از مناطق کشور مشاهده می‌شود که مسئولین امر باید با رایزنی و گفت‌وگو دنبال رفع این فشارها باشند.

مولانا عبدالرشید از بی‌توجهی نسبت به اهل‌سنت سیستان به‌ویژه در موضوع استخدام‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اهل‌سنت منطقۀ سیستان در طول عمر انقلاب مورد بیشترین کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از چهل درصد سیستان را اهل‌سنت تشکیل می‌دهند، اما از افراد توانمند و شایستۀ اهل‌سنت در هیچ‌کدام از پنج فرمانداری منطقۀ سیستان استفاده نشده است. انتظار ما آن است که در پست‌هایی همچون فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار و مدیریت ادارات از شایستگان اهل‌سنت استفاده شود.

مدیر مدرسه دینی بدرالعلوم زابل اظهار داشت: ما انتظار نداریم که به‌خاطر اهل‌سنت بودن به ما مدیریت داده شود، بلکه انتظار ما این است که شایستگان و افراد توانمند ما به علت اهل‌سنت بودن از خدمت در نظام محروم نشوند.

مولانا شه‌بخش از عملکرد صداوسیمای استانی به دلیل عدم بازتاب نمازهای جمعه اهل‌سنت سیستان نیز انتقاد کرد و گفت: صداوسیما که با سرمایه ملی اداره می‌شود، اما اهل‌سنت سیستان از آن محروم هستند. در صداوسیمای استانی از مراسم نماز جمعه اهل‌سنت سیستان که مملو از جمعیت است تصویری به نمایش گذاشته نمی‌شود، به‌طوری‌که بسیاری از هم‌وطنان ما گمان می‌کنند که در سیستان اهل‌سنت حضور ندارد.