شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته اهل‌سنت زاهدان (٦/مهر/١٣٩٧)، با انتقاد از اهانت‌هایی که از سوی برخی افراد به مقدسات اهل‌سنت روا داشته می‌شود، خواستار «مجازات» اهانت‌کنندگان توسط دستگاه‌های مسئول شدند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم با اشاره به اهانت […]

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته اهل‌سنت زاهدان (٦/مهر/١٣٩٧)، با انتقاد از اهانت‌هایی که از سوی برخی افراد به مقدسات اهل‌سنت روا داشته می‌شود، خواستار «مجازات» اهانت‌کنندگان توسط دستگاه‌های مسئول شدند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم با اشاره به اهانت یکی از بازیکنان فوتبال کشور به مقدسات اهل‌سنت، ضمن محکوم کردن این سخنان، خاطرنشان ساختند: سخنان یکی از ورزشکاران جاهل که با توجه به اظهاراتی که بر زبان آورده بود مشخص می‌شد از دین و شریعت اسلام بویی نبرده و نسبت به دین بیگانه بود، به‌شدت محکوم است.

ایشان در ادامه افزودند: سخنان این فرد در مورد حضرت علی، ازواج مطهرات و بزرگان صحابه کاملا به‌دور از اعتدال و عقلانیت و بیانگر غلو و تندروی بود که از جانب شیعه و سنی مردود است.

خطیب جمعه زاهدان خواستار «مجازات» این‌قبیل افراد شدند و گفتند: خواستۀ تمام ملت از مسئولین آن است که افرادی از شیعه یا سنی که سخنان تحریک‌‌کننده و تفرقه‌آمیز می‌زنند دستگیر شوند و به مجازات برسند. نباید به هیچ‌کسی دارای هر جایگاه و متعلق به هر فرقه‌ای که باشد اجازه بدهیم وحدت و امنیت ما را مورد هدف قرار دهد.

مولانا عبدالحمید با اعلام اینکه مقامات امنیتی از بازداشت ورزشکار اهانت‌کننده خبر داده‌اند، خاطرنشان کردند: خواستۀ مردم آن است که فقط به دستگیری اکتفا نشود، بلکه این نوع افراد باید مجازات و تنبیه شوند و مردم هم از مجازات‌ این افراد اطلاع پیدا کنند تا برای دیگران درس عبرت بشود.

دخالت در امور مساجد و نمازخانه‌های اهل‌سنت برخلاف قانون اساسی و غیرقابل قبول است

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان از «دخالت در امور مساجد و نمازخانه‌های اهل‌سنت» انتقاد کردند و گفتند: گزارش‌هایی رسیده است مبنی بر اینکه در بعضی از نقاط کشور حرکاتی در جریان است که با دخالت در امور مساجد و نمازخانه‌های اهل‌سنت، تهدید به پلمب این مساجد می‌کنند و یا اینکه پیش‌نماز را تحت فشار قرار می‌دهند که امامت مسجد را رها کند و برود. این دخالت‌ها برای جامعه اهل‌سنت غیرقابل قبول است.

ایشان خاطرنشان کردند: دخالت در امور مساجد اهل‌سنت بر خلاف قانون اساسی است و جامعه اهل‌سنت اِعمال‌سلیقه در امور مذهبی خود را از جانب هر نهاد، ارگان و شخصیتی که باشد نمی‌پذیرد. اهل‌سنت باید در تمام نقاط کشور بتوانند آزادانه نماز بخوانند. مساجد و نمازخانه‌های اهل‌سنت نباید از جانب هیچ‌کسی مورد تهدید قرار گیرند.

خطیب جمعه زاهدان افزودند: هیچ‌کسی حق ندارد بگوید این مسجد اهل‌سنت در منطقه‌ای که اکثریت آن شیعه است چکار می‌کند و یا این مسجد شیعه در منطقۀ سنی‌نشین چکار می‌کند. مساجد متعلق به الله تعالی هستند و تعرض به مساجد، اعم از مساجد شیعه و سنی، تعرض به الله تعالی است.

مولانا عبدالحمید توجه و رسیدگی مسئولین را به این موارد خواستار شدند و گفتند: خواستۀ ما از مسئولین امر آن است که این مسائل را مورد توجه قرار بدهند و رسیدگی کنند، زیرا مشکلات بزرگ گاهی اوقات از مشکلات جزئی نشأت می‌گیرند.

سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل شجاعانه و مستدل بود/ مسئولین در شرایط بد اقتصادی در کنار مردم باشند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به سخنان دکتر حسن روحانی در هفتادوسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشتند: رئیس محترم جمهور در سازمان ملل با سخنانی شجاعانه به‌خوبی و مستدل از موضع ملت ایران، دولت و حاکمیت دفاع کردند. امیدواریم سخنان ایشان بر سران کشورهایی که در این اجلاس حضور داشتند تاثیری مثبت بگذارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به مشکلات اقتصادی کنونی در کشور اشاره کردند و خطاب به مسئولین امر گفتند: با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی و نیز بحران اقتصادی که مردم ما از آنها رنج می‌برند، توصیۀ ما به مسئولین آن است که در این شرایط سخت در کنار مردم باشند و به مشکلات‌شان رسیدگی کنند.

ایشان تاکید کردند: تمام نهادها، ادارات و ارگان‌ها باید به مردم کمک و به آنها ارفاق کنند؛ با مردم برخورد نشود و در کارهای روزمره با مردم همکاری و همدردی بیشتری صورت گیرد. در این شرایط هرنوع تحریک و ایجاد مشکل برای مردم برخلاف مصلحت و منافع ملی کشور است.

مسیر جامعه اهل‌سنت «اعتدال» و «دوری از خشونت» است

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش پایانی سخنان‌شان به حادثه تروریستی اخیر در اهواز اشاره کردند و گفتند: حادثه‌ای که در اهواز اتفاق افتاد بسیار تلخ و ناگوار بود. این حادثه از نگاه جامعه اهل‌سنت محکوم است.

مولانا عبدالحمید «اعتدال» و «دوری از خشونت» را مسیر جامعه اهل‌سنت عنوان کردند و خاطرنشان نمودند: کسانی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند افراد و

گروه‌های خاصی هستند. ملت ایران و مسئولین امر به‌خوبی بر این امر واقف‌اند که مسیر جامعه اهل‌سنت «اعتدال» و «دوری از خشونت» است.

ایشان تصریح کردند: ما خشونت‌طلب نبوده و با خشونت‌طلبان همراه نیستیم و این را هم نمی‌پذیریم که کسی علیه ما دست به خشونت بزند.