شیخ محمد حسین، مفتی قدس و فلسطین و خطیب مسجدالاقصی، اهانت به ساحت قرآن کریم در سوئد را با سوزاندن نسخه‌ای از کلام وحی و پاره کردن قرآن از سوی گروهی اسلام‌ستیز در نروژ محکوم و تأکید کرد: چنین اقداماتی تضعیف‌کننده صلح جهانی است. شیخ محمد حسین اظهار کرد: این نخستین بار نیست که کتاب […]

شیخ محمد حسین، مفتی قدس و فلسطین و خطیب مسجدالاقصی، اهانت به ساحت قرآن کریم در سوئد را با سوزاندن نسخه‌ای از کلام وحی و پاره کردن قرآن از سوی گروهی اسلام‌ستیز در نروژ محکوم و تأکید کرد: چنین اقداماتی تضعیف‌کننده صلح جهانی است.

شیخ محمد حسین اظهار کرد: این نخستین بار نیست که کتاب خدا به شیوه‌ای خاص مورد هدف قرار می‌گیرد و به احساسات مسلمانان جهان توهین می‌شود و این گونه اقدامات توهین‌کننده به اسلام و مسلمانان با اصول و مبانی ادیان در تضاد است. این اقدام درگیری‌های دینی جوامع را تشدید و فضای تنش‌زایی را ایجاد خواهد کرد و تضعیف‌کننده صلح جهانی است.

وی از جامعه بین‌الملل محکومیت این گونه جنایت‌های نفرت‌انگیز را که بیانگر نژادپرستی و عمق نفرت عاملان آن است و اتخاذ موضعی قاطعانه را در برابر توهین‌کنندگان به مقدسات دین اسلام و کتاب خدا خواستار شد و تأکید کرد: اسلام دین عدالت، رحمت و میانه‌روی است.

 سازمان ملل قانون بازدارنده وضع کند
مفتی قدس و فلسطین از تمام کشورهای جهان و سازمان ملل خواستار وضع قانونی شد که اهانت به ادیان آسمانی و نمادهای دینی را جرم بشمارد و عاملان این گونه اقدامات شنیع را مجازات کند.

گزارش‌ها حاکی است که مرکز رصد اسلام‌هراسی دارالافتاء مصر سوزاندن قرآن در شهر «مالمو» سوئد و ایجاد تنش و ناآرامی از سوی مسلمانان در واکنش به این اقدام را محکوم و اعلام کرد: این اعتراضات در حالی شکل گرفت که پلیس سوئد از برگزاری تظاهرات اسلام‌ستیزانه از سوی «راسموس پالودن»، رهبر حزب دانمارکی ضد مهاجرت و اسلام جلوگیری و او را هنگام تلاش برای ورود به مالمو و برگزاری تظاهرات بازداشت کرد.

این مرکز تأکید کرد: رفتار راسموس پالودن تهدیدکننده منافع اساسی جامعه سوئد است و مسلمانان در این کشور به دلیل تحریک احساساتشان در پی قرآن‌سوزی اعتراضاتی را به راه انداختند.

رشد اسلام در سوئد؛ عامل اسلام‌هراسی
مرکز رصد اسلام‌هراسی دارالافتاء مصر ادامه داد: اسلام‌هراسی و جنایت‌های تنفرآمیز به دلیل افزایش ۸,۱ درصدی جمعیت مسلمانان در سوئد، رشد داشته است و راستگرایان افراطی از این امر برای ایجاد ترس و تنفر از مسلمانان به بهانه سیطره آنان بر این کشور سوء استفاده می‌کنند.

یادآور می‌شود، جمعه گذشته، هفتم شهریورماه، پس از سوزاندن یک نسخه قرآن در منطقه «روزنگارد» شهر مالمو در سوئد، که فیلم آن به شکلی گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، معترضان به خیابان‌ها ریختند و تنش بالا گرفت.

راسموس پالودن، رهبر یکی از احزاب افراط‌گرای دانمارک، برای برپایی تظاهرات و سوزاندن قرآن فراخوان داده و قرار بود خود در این تظاهرات شرکت کند، اما نیروهای امنیتی سوئد از ورودش به این کشور جلوگیری کردند. از سوی دیگر، اعضای گروه راستگرای افراطی موسوم به «توقف اسلامی کردن نروژ» شنبه، هشتم شهریورماه، در مقابل پارلمان نروژ در اسلو، پایتخت این کشور، تجمع کردند.

در جریان این تجمع یکی از اعضای این گروه صفحاتی از قرآن را پاره کرد. همچنین «لارس تورسن»، رهبر این گروه افراط‌گرا، در سخنانی به پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم توهین کرد. در پی این حرکات موهن، درگیری‌هایی میان این افراد و مخالفان آنان رخ داد که به زخمی ‌شدن یک نفر منجر شد و با مداخله نیروهای پلیس همراه بود. / ایکنا