امام‌جمعه اهل‌سنت زابل در مراسم نماز جمعه دیروز (۳۰/شهریور/۱۳۹۷) این شهر، ضمن انتقاد از «بی‌توجهی» و «تبعیض» در حق اهل‌سنت منطقۀ سیستان، از این قشر از جامعه به‌عنوان «مظلوم‌ترین مردم ایران» یاد کرد. به گزارش دریافتی سنی‌آنلاین از زابل، مولانا عبدالرشید شه‌بخش اظهار داشت: اهل‌سنت سیستان همچون سایر جامعه اهل‌سنت همواره از وفادارترین مردم ایران […]

امام‌جمعه اهل‌سنت زابل در مراسم نماز جمعه دیروز (۳۰/شهریور/۱۳۹۷) این شهر، ضمن انتقاد از «بی‌توجهی» و «تبعیض» در حق اهل‌سنت منطقۀ سیستان، از این قشر از جامعه به‌عنوان «مظلوم‌ترین مردم ایران» یاد کرد.

به گزارش دریافتی سنی‌آنلاین از زابل، مولانا عبدالرشید شه‌بخش اظهار داشت: اهل‌سنت سیستان همچون سایر جامعه اهل‌سنت همواره از وفادارترین مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی و کشور بوده‌اند و در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند، اما متاسفانه در طول چهار دهۀ انقلاب همواره مورد بی‌توجهی قرار گرفته و جزو مظلوم‌ترین مردمان کشور بوده‌اند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زابل از عدم به کارگیری شایستگان اهل‌سنت سیستان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه از نخبگان اهل‌سنت به نحو شایسته کار گرفته نمی‌شود. علی‌رغم اینکه بیش از چهل درصد از جمعیت سیستان را اهل‌سنت تشکیل می‌دهد، اما حتی یک فرماندار از بین فرزندان اهل‌سنت در پنج شهرستان این منطقه انتخاب نشده است و مردم ما در این خصوص به شدت گلایه دارند.

مدیر مدرسه دینی بدرالعلوم زابل در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامۀ شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید بر لزوم رفع تبعیض و استفاده از شایستگان اقوام و مذاهب تاکید کردند، اما متاسفانه تاکید و دستور ایشان مورد توجه قرار نگرفت. با توجه به اینکه مسئولین برای تحقق دستورات و خواسته‌های مقام معظم رهبری تمام امکانات را بسیج می‌کنند، بی‌توجهی به دستور ایشان در زمینۀ رفع تبعیض جای تعجب و تأسف دارد.

مولانا عبدالرشید اظهار داشت: مسئولین باید از اجحاف و سهل‌انگاری دست بردارند و خواسته‌ها و انتظارات مردم را بشنوند و به آنها رسیدگی کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زابل خاطرنشان کرد: از وزیر محترم کشور استدعا داریم مسئولینی را منصوب کنند تا با ایجاد تحولی مثبت و نگاهی برابر نسبت به انتظارات اهل‌سنت سیستان، حرف مردم را بشنوند و در خدمات‌رسانی به مردم منطقه و استان عدالت و مساوات را رعایت کنند.