دبیرخانه عمومی اینترپل طی بیانیه‌ای اعلان کرد، اعلامیه‌های قرمز در مورد «شیخ یوسف قرضاوی»، مؤسس اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان در تاریخ (٨/آبان/١٣٩٧= ٣٠/نوامبر/٢٠١٨) را لغو و حذف کرده است. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از الجزیره،‌ اینترپل درخواست دستگیری و محاکمۀ قرضاوی را سیاسی و غیر عادلانه توصیف کرد و آن را نقض قوانین بین‌المللی […]

اینترپل درخواست دستگیری «شیخ یوسف قرضاوی» را لغو کرد دبیرخانه عمومی اینترپل طی بیانیه‌ای اعلان کرد، اعلامیه‌های قرمز در مورد «شیخ یوسف قرضاوی»، مؤسس اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان در تاریخ (٨/آبان/١٣٩٧= ٣٠/نوامبر/٢٠١٨) را لغو و حذف کرده است.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از الجزیره،‌ اینترپل درخواست دستگیری و محاکمۀ قرضاوی را سیاسی و غیر عادلانه توصیف کرد و آن را نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر دانست.

مقام‌های مصر و عراق درخواست دستگیری شیخ یوسف قرضاوی به اتهام‌هایی از قبیل: «خرابکاری» و «انجام و تشویق به عملیات تروریستی» توجیه کرده بودند، پلیس بین المللی «اینترپل» به این نتیجه رسید که این موضوع کاملاً سیاسی بوده و ریشۀ قانونی ندارد و با مبانی جهانی حقوق بشر در تعارض است.

قرضاوی در اظهار نظر نسبت به تصمیم اینترپل به شبکه الجزیره گفت:‌ «حق همیشه قوی‌تر از باطل بوده و پیروزی ظالمان موقتی و زودگذر است. کشورها و سازمان‌هایی که تمام امکانات خود را برای لکه‌دار کردن چهرۀ انسان‌های شریف به کار می‌گیرند،‌ هر زمان که باشد،‌ در برابر جهانیان رسوا خواهند شد».

گفتنی‌ست، دستگاه قضای مصر شیخ قرضاوی را به صورت غیابی محاکمه و حکم حبس ابد برای ایشان صادر کرده است.