نیروهای امنیتی استان هرمزگان، دیروز چهارشنبه (٢٥/مهر/١٣٩٥) مدیر یک مدرسه دینی اهل‌سنت در روستای “قلمویی”- از توابع شهرستان سیریک- و ٢ تن دیگر از اساتید این مدرسه را بازداشت کردند. به گزارش سنت‌آنلاین، سنی‌آنلاین به نقل از منابع محلی آگاه نوشت: نیروهای امنیتی پس از محاصرۀ مدرسه دینی «تعلیم‌القرآن» روستای قلمویی در استان هرمزگان، مولوی […]

مدرسه دینی روستای "قلمویی" در سیریکنیروهای امنیتی استان هرمزگان، دیروز چهارشنبه (٢٥/مهر/١٣٩٥) مدیر یک مدرسه دینی اهل‌سنت در روستای “قلمویی”- از توابع شهرستان سیریک- و ٢ تن دیگر از اساتید این مدرسه را بازداشت کردند.

به گزارش سنت‌آنلاین، سنی‌آنلاین به نقل از منابع محلی آگاه نوشت: نیروهای امنیتی پس از محاصرۀ مدرسه دینی «تعلیم‌القرآن» روستای قلمویی در استان هرمزگان، مولوی هاشم جعفرزاده (مدیر مدرسه)، مولوی احمد قلندری و مولوی ایوب احمدی را بازداشت کردند.

البته منابع محلی از آزادی مولوی احمد قلندری خبر داده‌اند، اما مدیر و یکی دیگر از اساتید این مدرسه در بازداشت به‌سر می‌برند.

به گفتۀ منابع مطلع؛ ماموران امنیتی بعد از بازداشت این سه روحانی اهل‌سنت، به منزل آنان رفته و تعدادی از وسایل از جمله کتاب‌ها را با خود برده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی همچنین کتابخانه و برخی از دفاتر این مدرسۀ دینی را بازرسی و چند دستگاه کامپیوتر و چندین جلد کتاب را با خود برده‌اند.

لازم به ذکر است؛ علمای برجستۀ اهل‌سنت شهرستان‌های جاسک، سیریک و میناب در واکنش به این بازداشت‌ها، مقابل فرمانداری شهرستان سیریک تجمع کرده و خواستار آزادی اساتید مدرسه دینی تعلیم‌القرآن روستای قلمویی شدند.

مدرسه دینی تعلیم‌القرآن روستای قلمویی از مدارس فعال و خوب در استان هرمزگان است که با رویکردی اعتدالی به آموزش قرآن و آموزه‌های دینی برای فرزندان اهل‌سنت این منطقه مشغول است و در چارچوب قانون اساسی و آزادی‌های قانونی دینی و مذهبی فعالیت می‌کند.