توافق‌نامه «تثبیت وضعیت منطقه کاهش تنش در ادلب» توسط ترکیه و روسیه امضا شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری خود با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در سوچی به تشریح جزئیات توافق دو کشور درخصوص ادلب سوریه پرداخت. اردوغان با تاکید بر اینکه از […]

توافق‌نامه «تثبیت وضعیت منطقه کاهش تنش در ادلب» توسط ترکیه و روسیه امضا شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری خود با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در سوچی به تشریح جزئیات توافق دو کشور درخصوص ادلب سوریه پرداخت.

اردوغان با تاکید بر اینکه از فعالیت گروه‌های افراطی در منطقه ممانعت خواهیم کرد گفت: «مخالفان (رژیم اسد) در منطقه تحت تسلط خود باقی خواهند ماند. ترکیه و روسیه در دو سوی مرز‌های منطقه‌ عاری از سلاح (در ادلب) عملیات گشت‌زنی هماهنگ را انجام خواهند داد.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: تصمیم گرفتیم بین مناطق تحت کنترل رژیم اسد و مخالفان آن منطقه «عاری از سلاح» ایجاد کنیم. ترکیه مراکز دیده‌بانی خود در منطقه «کاهش تنش در ادلب» را تقویت خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این نشست خبری اظهار داشت: «به پیشنهاد اردوغان سلاح‌های سنگین از منطقه مذکور خارج خواهد شد. مکانیسم مشترکی توسط نیروهای روسیه و ترکیه در منطقه ایجاد خواهد شد.

ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم در (۱۵/اکتبر) در فاصله ۱۵-۲۰ کیلومتری بین رژیم اسد و مخالفان آن، منطقه‌ عاری از سلاح را ایجاد کنیم.