پس از هفته‌ها مذاکره، گروه‌های درگیر در جنگ یمن در چارچوب طرح تحت حمایت سازمان ملل توافق کرده‌اند نیروهای خود را از بندر حدیده در کرانه دریای سرخ عقب ببرند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، مارتن گریفتس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد سه شنبه اعلام کرد دو طرف درگیری در یمن ضمن احراز […]

توافق جدید طرفین درگیر در جنگ یمن دربارهٔ بندر حدیدهپس از هفته‌ها مذاکره، گروه‌های درگیر در جنگ یمن در چارچوب طرح تحت حمایت سازمان ملل توافق کرده‌اند نیروهای خود را از بندر حدیده در کرانه دریای سرخ عقب ببرند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، مارتن گریفتس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد سه شنبه اعلام کرد دو طرف درگیری در یمن ضمن احراز پیشرفت در مذاکراتی که با هدایت ژنرال لولیسگارد، رییس کمیته نظارت بر آتش‌بس الحدیده و به منظور ایجاد راه‌حلی برای بحران یمن برگزار شده است، درباره چگونگی استقرار مجدد نیروهایشان در استان الحدیده توافق کردند.

بنا به خبرگزاری‌ها مارتن گریفتس، فرستاده سازمان ملل متحد ضمن ارائه گزارش خود طی جلسه‌ای که در شورای امنیت پس از صدور قطعنامه اخیر در حمایت از توافق استکهلم منعقد شد از طرف‌های درگیر در بحران یمن خواست تا ضمن غنیمت شمردن فرصت دستیابی به صلح و رسیدن به توافق، به تعهدات خود جهت اجرایی شدن آن پایبند شوند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد همچنین به وجود تلاش‌هایی جدی برای آزادسازی اسرای یمنی اشاره کرد.

از سویی مارک لوکوک، معاون دبیرکل امور انسانی سازمان ملل متحد از کشورهای عضو این سازمان خواست تا به طور سخاوتمندانه‌ای در کنفرانس مقابله با بحران انسانی در یمن که قرار است هفته‌ آینده برگزار شود شرکت کنند.

این مقام سازمان ملل در ادامه اظهارات خود نسبت به تمام شدن اموال اختصاص داده شده برای عملیات انسانی در یمن هشدار داده و تاکید کرد که باقیمانده اموال قادر به پوشش هزینه‌های فعالیت‌های کمک و امدادرسانی در یمن نخواهد بود.