معاون اول رییس جمهوری با بیان این که توجه و رسیدگی به مسایل و مطالبات جامعه اهل سنت ضروری است، تاکید کرد: دولت هیچ محدودیتی برای انتصاب مدیران از جامعه اهل سنت ندارد.  اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه و رسیدگی به مسایل و […]

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که توجه و رسیدگی به مسایل و مطالبات جامعه اهل سنت ضروری است، تاکید کرد: دولت هیچ محدودیتی برای انتصاب مدیران از جامعه اهل سنت ندارد.

 اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه و رسیدگی به مسایل و مطالبات جامعه اهل سنت گفت: تمام مردم ایران اعم از مذاهب و اقوام مختلف باید از حق و حقوق یکسان متناسب با جایگاه و شایستگی‌های خود برخوردار باشند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه (مولانا عبدالحمید) امام جمعه اهل سنت زاهدان در خصوص حق و حقوق جامعه اهل سنت اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پاسخ به این نامه تأکید کردند که اهل سنت در برخورداری از حقوق با سایر مردم فرقی ندارند و باید از تمامی امکانات بهره مند باشند.

جهانگیری افزود: رهبر معظم انقلاب در این نامه تصریح کردند همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند.

وی همچنین با اشاره به مطالبه اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی مبنی بر توجه به اقلیت‌ها در انتصاب مدیران کشور خاطرنشان کرد: دولت تاکنون افرادی را از جامعه اهل سنت در جایگاه‌هایی همچون فرماندار و سفیر و معاون وزیر منصوب کرده است و از عملکرد آنها نیز رضایت داشته است. دولت به لحاظ اداری هیچ محدودیتی برای انتصاب معاونین وزیر و سایر مدیران از جامعه اهل سنت ندارد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه با تأکید بر اینکه استان‌های مرزی از مهم ترین استان‌های کشور هستند، خاطرنشان کرد: توسعه استان‌های مرزی باید یکی از مهم ترین و راهبردی ترین برنامه‌های کشور باشد چرا که این رویکرد تأثیر مهمی در زندگی مردم آن استانها و امنیت مرزهای کشور خواهد داشت.

وی افزود: ‌مرز می‌تواند یکی از نقاط و کانون‌های توسعه باشد و لازم است ضمن ساماندهی مرزها، برای افزایش مبادلات تجاری و تجارت مرزی در استان‌های مختلف کشور برنامه ریزی و تلاش کنیم.

جهانگیری با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در استان‌های مرزی و به ویژه استان سیستان و بلوچستان افزود: دولت تاکنون اقدامات موثری برای بهبود وضعیت این استان انجام داده که گازرسانی یکی از مهم ترین این اقدامات است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در سال‌های گذشته باور مدیران اجرایی کشور این بود که به خاطر فاصله زیاد، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان مقرون به صرفه نیست اما در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت منابع مالی، گازرسانی به این استان انجام شد و همچنان در دست اجرا است.

جهانگیری با تأکید بر ضرورت ساماندهی کوله بری تصریح کرد: مشاهده کولبران بسیار دردآور و نگران کننده است و باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا با ساماندهی فعالیت‌های تجارت مرزی، هم کوله بری ساماندهی و هم معیشت و زندگی مردمی که از این راه امرار معاش می‌کنند، تأمین شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز در این جلسه با بیان اینکه معمولاً استان‌های مرزی کشور از محرومیت رنج می‌برند، بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به این استان‌ها تأکید کرد.

وی افزود: لازم است با اتخاذ تصمیمات شجاعانه نسبت به انتصاب مدیران کشور از میان اهل سنت و اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی اقدام کنیم و افراد شایسته و توانمند را به کار گیریم.
در این جلسه که معاون رییس جمهوری در امور مجلس نیز حضور داشت، اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و مسایل جامعه اهل سنت پرداختند و دغدغه‌ها و نیازهای حوزه‌های انتخابیه خود را نیز مطرح کردند./ایرنا