مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور مدیر عین العلوم و امام جمعهٔ شهر گُشت در سخنان پایانی خطبه‌های این هفته (١ اسفند ١٣٩٩) با اشاره به سرقت سیم‌های تیرهای چراغ‌برق و از بین بردن روشنایی معابر شهر، اظهار داشت: واقعاً بسیار زشت است که برخی وسایل روشنایی و برقی شهر از قبیل لامپ و سیم‌ها را به […]

مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور مدیر عین العلوم و امام جمعهٔ شهر گُشت در سخنان پایانی خطبه‌های این هفته (١ اسفند ١٣٩٩) با اشاره به سرقت سیم‌های تیرهای چراغ‌برق و از بین بردن روشنایی معابر شهر، اظهار داشت: واقعاً بسیار زشت است که برخی وسایل روشنایی و برقی شهر از قبیل لامپ و سیم‌ها را به سرقت ببرند، انسان چقدر می‌تواند پَست باشد که روشنایی خود و دیگران را از بین ببرد، روشنایی پدر و مادر و برادر خود را از بین ببرد، نمی دانم چی کسی از این‌ها حمایت می‌کند، اگر بگیرند و ببرند دادگاه، دادگاه می‌گوید که شما با چشم خود دیدید این‌ها سیم‌ها را بریدند؟ تمام وسایل هم همراهش است، ولی از آن طرف آزادش می‌کنند!
ایشان خطاب به دولت و ملت گفت: همهٔ شما با هم بشوید و جلوی این دزدها را بگیرید، مگر اینها کیستند و چه حکومت و قدرتی دارند که نمی‌توانید جلویشان را بگیرید؟ هر کس این اموال مسروقه را خرید کند، بدانید که این قطعاً حرام است، حرام است، حرام است. متأسفانه این اموال در قبال مواد مخدر داده می‌شوند، که ما در یک شهر مذهبی زندگی کنیم و فروش مواد مخدر داشته باشیم، تا کی می‌خواهیم با این رسوایی زندگی کنیم، اینها هر کس هستند برادران و فرزندان ما و شما هستند، باید اینها را بگیرید، تنبیه کنید، هیچ‌وقت تحویل مقامات ندهید، چرا تحویل بدهید که دوباره آزاد کنند، می‌گویند باید ثابت شود، بلکه خودتان بگیرید و آنها را تنبیه کنید و هر کس را دیدید سیمی می‌دزدد، همانجا او را بزنید و تنبیه کنید. اساس همهٔ این رسوایی‌ها همین موادمخدر لعنتی می‌باشد، آخر ما مسلمانیم تاکی دنبال کاری برویم که دشمنان ما برما مسلط کرده‌اند، دشمن نمی‌خواهد که جوان ما سالم و دیندار شود، نماز بخواند، کار کند، آن‌ها می‌خواهند شما نابود شوید، ولی شما خودتان فکری برای خود بردارید و عقل‌تان را کار ببندید.
مولانا سید عبدالکریم با اشاره به توهین‌های اخیر نسبت به حضرت شیخ الإسلام مولانا عبدالحمید – حفظه‌الله- خاطرنشان کرد: حضرت شیخ الإسلام یکی از خیرخواهان کشور و منطقهٔ ما است و در خطبه‌های جمعه حق واقعی اهل سنت را از حکومت تقاضا کرده است، ولی برخی نتوانستند این را برداشت کنند و به توهین حضرت شیخ‌الإسلام پرداخته‌اند، این‌هایی که به حضرت شیخ الاسلام توهین می‌کنند، دوستدار نظام نیستند. ما از آیت‌الله محامی تقاضا می‌کنیم این نوع امام‌جمعه‌ها را از امامت جمعه عزل کند و این‌ها را بر منبر‌ها نگذارد که وحدتی را که ما در این استان داشتیم، دارند از بین می‌برند.
مدیریت عین العلوم گُشت در پایان تأکید کرد: ما از حضرت شیخ الاسلام – حفظه‌الله- دفاع می‌کنیم؛ چرا که هم عملکرد ایشان را دیده‌ایم و هم گفته‌هایش را شنیده‌ایم که نه برخلاف دولت بوده‌اند و نه برخلاف ملت، بلکه خیرخواه هر دو قشر است و برای ایشان شیعه و سنی فرقی نداشته است؛ الله تعالىٰ خودش حضرت شیخ الاسلام را حفاظت کند.