نماز جماعت چهارشنبه شب ۲۹ اسفند (به وقت محلی) مسلمانان در مقابل مسجد النور شهر کرایست‌چرچ نیوزلند در حالی برگزار شد که ده‌ها نفر از همشهریان نیوزلندی غیرمسلمان آن‌ها در سکوت پشت سر نمازگزاران ایستادند و از آن‌ها هنگام خواندن نماز محافظت کردند. به گزارش سنت‌آنلاین، عمر، ۳۲ ساله، که در نماز جماعت حاضر بود، […]

حفاظت از مسلمانان نمازگزار توسط نیوزلندی‌های غیرمسلماننماز جماعت چهارشنبه شب ۲۹ اسفند (به وقت محلی) مسلمانان در مقابل مسجد النور شهر کرایست‌چرچ نیوزلند در حالی برگزار شد که ده‌ها نفر از همشهریان نیوزلندی غیرمسلمان آن‌ها در سکوت پشت سر نمازگزاران ایستادند و از آن‌ها هنگام خواندن نماز محافظت کردند.

به گزارش سنت‌آنلاین، عمر، ۳۲ ساله، که در نماز جماعت حاضر بود، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، این صحنه را “غیرقابل توصیف” خواند. نوحا اسد، که همسر خود را در حمله تروریستی روز جمعه ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) از دست داد، و در محل حاضر بود، گفت: «مردم نیوزلند واقعا به وضعیت ما اهمیت می‌دهند و ما در این ماجرا همه با هم هستیم.» او گفت که این موضوع او را “مایه شادی در عین اندوه” خواند.

یک طراح استرالیایی یکی از نمادهای سمبولیک نیوزلند را که طرح یک برگ است به شکل زن و مردهایی در حال نماز خواندن طراحی کرده است. این طرح با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

منبع: دویچه وله