گزارش دومین مراسم برگزاری عروسی اسلامی و تجلیل از حفاظ قرآن کریم در مرکز علوم قرآنی شهرستان سوران مراسم عروسی اسلامی مرکز علوم قرآنی شهرستان سوران در شامگاه جمعه (۸ شهریور ۹۸) با حضور علماء و اندیشمندان داخل و خارج استان برگزار شد، و با اعطای لوح یادبود به ۳۰ زوج و ۷۳ حافظ کل […]

گزارش دومین مراسم برگزاری عروسی اسلامی و تجلیل از حفاظ قرآن کریم در مرکز علوم قرآنی شهرستان سوران

مراسم عروسی اسلامی مرکز علوم قرآنی شهرستان سوران در شامگاه جمعه (۸ شهریور ۹۸) با حضور علماء و اندیشمندان داخل و خارج استان برگزار شد، و با اعطای لوح یادبود به ۳۰ زوج و ۷۳ حافظ کل قرآن مجید پایان یافت.

به گزارش سنت آنلاین، قسمت اصلی این جلسه معنوی بعد از نماز مغرب با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری توانمند استاد توتازهی مدیر و مدرس دارالتجوید زاهدان آغاز شد.

⚡️قسمت اول برنامه مولانا بهزاد فقهی از خراسان رضوی به ایراد سخن پرداختند، ایشان صحبت های خویش را با تلاوت آیه ۹۷ سوره نحل آغاز کردند و افزودند، این زوج ها در زمانه ای که همه دواعی شرع و زمینه های فساد وجود دارد با فریاد معاذ الله یوسف وار بر احساسات و جذبات غلط فساد پشت کردند و بطرف امر مهم ازدواج حرکت کردند.
ایشان افزودند: این افراد همانند صحابه هستند که ازدواج برای آنها هدف نبود بلکه رسیدن به هدف بود، هدفی که دین اسلام برای رسیدن به حیات طیبه ترسیم کرده، که تشکیل ملت ابراهیمی است.

⚡️قسمت دوم برنامه استاد عین العلوم گشت مولانا سید عبدالحکیم سیدزاده به سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند که این جلسه در راستای قرآن و حفظ ناموس است، زینت جهان هستی انسان است و زینت انسان جوانانی هستند که قرآن را حفظ می کنند. استاد عین العلوم گُشت در بخشی از سخنان خویش به اهمیت نکاح و فواید نکاح جملاتی را بیان داشتند.

⚡️قسمت سوم برنامه دو سرود بسیار زیبا توسط گروه «نوای همدلان» به سرپرستی سرودخوان معروف اهل سنت شمس الدین سرودی اجرا گردید.

⚡️قسمت چهارم برنامه خطیب توانای اهل سنت مولانای عبدالعلی خیرشاهی به سخنرانی پرداختند، ایشان از برگزاری چنین جلساتی ابراز خرسندی کردند و افزودند چنین جلساتی بی نظیر یا کم نظیر هست. و با جملات بسیار شیوا خویش مردم تشویق به برگزاری چنین جلسات پر خیر و برکت کردند.

⚡️قسمت پنجم برنامه مراسم، اجرای سرود توسط حافظ محمد عمر خمر بهمراه فرزندش صورت گرفت.

⚡️بخش پایانی جلسه همراه بود با سخنرانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله، ایشان فرمودند این چنین جلسات کم سابقه یا بی سابقه است که ۳۰ زوج و ۷۰ حافظ قرآن در آن حضور دارند، مولانا افزودند جای تقدیر دارد از این عروسی های آسان اسلامی که طبق سنت بدون از اسراف بر گزار می شود، همچنین از دانش آموزانی که در این مرکز هستند و یک شیفت به مدرسه دولتی می روند و شیفت دیگر جهت حفظ قرآن در این مرکز حاضر می شوند باید تقدیر دارد.
شیخ الاسلام فرمودند در ماه محرم الحرام قرار داریم، و احترام به مذاهب اسلامی بر ما لازم است، برادران شیعه بدانند محبت اهل بیت جزو اعتقادات ماست و همان گونه که محب اصحاب رسول خدا صل الله علیه وسلم هستیم با اهل بیت پیامبر نیز محبت داریم، و نسبت به ظلم های که علیه اهل بیت انجام گرفته بی تفاوت نیستیم، اما ما مذهبی داریم و مطابق مذهب و‌ فتوا پیش می رویم.