دبیر کل سازمان ملل در پنجمین دور مذاکرات صلح یمن که امروز (٢٢/آذر/١٣٩٧) با حضور نمایندگان دولت یمن و حوثی‌ها در سوئد برگزار شد، از موافقت گروه‌های درگیر در جنگ یمن با آتش‌بس در بندر حدیده خبر داد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش گفت: توافق حاصله شامل استقرار «نیروهای بی‌طرف» در […]

طرف‌های یمنی دربارۀ بندر حدیده به توافق رسیدنددبیر کل سازمان ملل در پنجمین دور مذاکرات صلح یمن که امروز (٢٢/آذر/١٣٩٧) با حضور نمایندگان دولت یمن و حوثی‌ها در سوئد برگزار شد، از موافقت گروه‌های درگیر در جنگ یمن با آتش‌بس در بندر حدیده خبر داد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش گفت: توافق حاصله شامل استقرار «نیروهای بی‌طرف» در شهر و بندر حدیده مستقر و برقراری آتش‌بس گسترده است.

همچنین افزود: بر اساس این توافق سازمان ملل وظیفۀ هدایت در بندر را برعهده داشته، موانع دسترسی کمک‌های بشردوستانه به یمن و بهبود شرایط زندگی مردم این کشور است.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: طرفین همچنین بر سر محور دور آتی مذاکرات صلح یمن که ماه ژانویه پیش رو برگزار خواهد شد، نیز به توافق رسیده و گام مهمی در راستای برقراری صلح برداشته شد.