“رادوان کاراجیچ”، رهبر سابق صرب‌های بوسنی به جرم جنایات جنگی و نسل‌کشی مسلمانان در شهر سربرنیتسا در خلال جنگ بالکان به حبس ابد محکوم شد. این رأی دادگاه قابل تجدیدنظر نیست. او در نخستین محاکمه او به ۴۰ سال زندان محکوم شده بود. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، راتکو ملادیچ که به «قصاب […]

«قصاب بوسنی» به حبس ابد محکوم شد“رادوان کاراجیچ”، رهبر سابق صرب‌های بوسنی به جرم جنایات جنگی و نسل‌کشی مسلمانان در شهر سربرنیتسا در خلال جنگ بالکان به حبس ابد محکوم شد. این رأی دادگاه قابل تجدیدنظر نیست. او در نخستین محاکمه او به ۴۰ سال زندان محکوم شده بود.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، راتکو ملادیچ که به «قصاب بوسنی» شهرت دارد، پیش‌تر و در سال ۲۰۱۷ به حبس ابد محکوم شده است.

کشتار سربرنیتسا که حدود ۲۵ سال پیش روی داد، وحشتناک‌ترین قتل‌عام در اروپا پس از جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود. پارلمان صربستان در سال ۲۰۱۰ بابت این قتل‌عام عذرخواهی کرد.

رئیس دادگاه، هنگام قرائت حکم کاراجیچ تاکید کرد که کشتار سربرنیتسا فجیع‌تر از آن است که ۴۰ سال زندان برایش عادلانه و منصفانه تلقی شود.

وقتی قاضی دادگاه حکم کاراجیچ را اعلام کرد، بستگان قربانیان فریاد شادی سر دادند. منیره سوباچیچ از تشکل «مادران سربرنیستا» به‌‌منظور پیروزی حق و حقیقت اظهار رضایت کرد.