مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه ضدفلسطینی پیشنهادی امریکا را رد کرد و پیش‌نویس پیشنهاد شده از سوی ایرلند و بولیوی را با اکثریت آرا به تصویب رساند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از ایسنا، امریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رأی گذاشت که سعی داشت با تصویب آن […]

قطعنامه ضدفلسطینی آمریکا در سازمان ملل رد شدمجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه ضدفلسطینی پیشنهادی امریکا را رد کرد و پیش‌نویس پیشنهاد شده از سوی ایرلند و بولیوی را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از ایسنا، امریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رأی گذاشت که سعی داشت با تصویب آن حماس را محکوم کند.

این پیش‌نویس بر اساس مصوبه مجمع عمومی برای تصویب به رأی موافق دوسوم اعضا نیاز داشت. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در جلسه رأی‌گیری بر سر این پیش‌نویس ۸۷ کشور به آن رأی مثبت دادند، ۵۷ کشور رأی منفی و ۳۳ کشور رأی ممتنع.

٢٠ دقیقه قبل از رأی‌گیری دربارۀ این پیش‌نویس، رأی‌گیری دیگری در مجمع عمومی انجام شد که موضوع آن تعیین اکثریت مورد نیاز برای تصویب پیش‌نویس پیشنهادی امریکا بود.

در این رأی‌گیری پیشنهاد امریکا این بود که صرف به دست آوردن اکثریت آرا برای تصویب پیش‌نویس کافی خواهد بود اما کویت پیشنهاد کرد که تصویب چنین پیش‌نویسی نیازمند رأی موافق دست‌کم دوسوم اعضا است. در نهایت پیشنهاد کویت در رأی‌گیری مورد قبول واقع شد تا این پیش‌نویس برای تصویب به رأی دست‌کم دوسوم اعضا نیاز داشته باشد.

به دنبال ناکامی واشنگتن در تصویب پیش‌نویس قطعنامه ضدفلسطینی، پیش‌نویس دیگری با عنوان «صلح همه‌جانبه، عادلانه و پایدار در خاورمیانه» به رأی گذاشته شد؛ پیش‌نویسی که پیشنهاد آن از سوی ایرلند و بولیوی ارائه شده بود.

این پیش‌نویس که در آن بر ضرورت توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی تأکید شده، با اکثریت چشمگیری تصویب شد: ۱۵۶ رأی موافق در برابر شش رأی مخالف و ۲۶ رأی ممتنع.