وزیر ورزش و جوانان مالزی یک‌شنبه (۷/بهمن/١٣٩۷) تاکید کرد که کشورش به نام “انسانیت و فلسطین” اجازه مشارکت ورزشکاران اسرائیلی در مسابقات جهانی شنا در این کشور را نداد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فلسطین، «سید صادق» در واکنش به سلب حق میزبانی مسابقات جهانی پاراشنا ٢٠١٩ از کشورش به خاطر مخالفت […]

مالزی: به نام انسانیت و فلسطین، اجازه مشارکت اسرائیلی‌ها در مسابقات جهانی شنا را ندادیموزیر ورزش و جوانان مالزی یک‌شنبه (۷/بهمن/١٣٩۷) تاکید کرد که کشورش به نام “انسانیت و فلسطین” اجازه مشارکت ورزشکاران اسرائیلی در مسابقات جهانی شنا در این کشور را نداد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فلسطین، «سید صادق» در واکنش به سلب حق میزبانی مسابقات جهانی پاراشنا ٢٠١٩ از کشورش به خاطر مخالفت با حضور اسرائیلی‌ها در این مسابقات، در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان کرد: تصمیم کمیته بین المللی المپیک هرگز موجب تغییر موضع مالزی نخواهد شد و کشورش به نام انسانیت و فلسطین بر موضع خود پایبند خواهد بود.

وی افزود: اگر میزبانی یک مسابقه بین‌المللی ورزشی از حمایت از برادران فلسطینی‌مان که به دست دولت جنایتکار بنیامین نتانیاهو کشته می‌شوند، برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، پس این یعنی اینکه وجدان ما مرده است.

سید صادق عنوان کرد: مالزی با ممانعت از ورود ورزشکاران اسرائیلی به این کشور، به هیچ وجه اشتباهی اخلاقی را مرتکب نشده است.

صادق در واکنش به انتقادات کمیته بین‌المللی المپیک از مالزی تاکید کرد که “باید این مسئله را متذکر شویم که حتی سازمان عفو بین‌الملل و گزارشگر حقوق بشر نیز تاکید کرده‌اند که دولت نتانیاهو در حق فلسطینیان مرتکب جنایت جنگی شده است.

وی گفت: مالزی حقوق بشر را در راس اولویت‌های خود قرار داده و از تصمیم خود بازنخواهد گشت.