پاکستان و اندونزی اقدام نشریه فرانسوی را در توهین به پیامبر اسلام و نیز سوزاندن نسخه قرآن در سوئد محکوم کردند. وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم یک مجله فرانسوی برای بازنشر کارتون‌های توهین‌آمیز به حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم را محکوم کرد و در صفحه خود در توئیتر نوشت: پاکستان تصمیم مجله فرانسوی «شارلی ابدو» برای انتشار […]

پاکستان و اندونزی اقدام نشریه فرانسوی را در توهین به پیامبر اسلام و نیز سوزاندن نسخه قرآن در سوئد محکوم کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم یک مجله فرانسوی برای بازنشر کارتون‌های توهین‌آمیز به حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم را محکوم کرد و در صفحه خود در توئیتر نوشت: پاکستان تصمیم مجله فرانسوی «شارلی ابدو» برای انتشار مجدد کاریکاتورهای عمیقاً توهین‌آمیز نسبت به رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: چنین اقدامی عمدی و در جهت جریحه‌دار کردن احساسات میلیاردها مسلمان نمی‌تواند به عنوان آزادی مطبوعات یا آزادی بیان توجیه شود. چنین اقداماتی آرمان‌های جهانی برای همزیستی مسالمت‌آمیز و همچنین هماهنگی اجتماعی و بین‌ادیانی را تضعیف می‌کند.

از سوی دیگر علمای مسلمان اندونزی به دنبال حوادث سوئد و نروژ که در آن نسخه‌هایی از قرآن مورد هتک حرمت قرار گرفت، مسلمانان سراسر این کشور را به آرامش دعوت کرده‌اند.

به گزارش UCA NEWS، شورای علمای اندونزی (MUI) این حوادث را محکوم کرده اما از مسلمانان خواست که تحریک نشوند و اقدامی علیه مسیحیان این کشور انجام ندهند.

نجم‌الدین رملی (Nadjamuddin Ramly) معاون دبیرکل بخش هماهنگی بین‌مذهبی MUI، به خبرنگاران گفت: مسلمانان اندونزی این اقدامات وحشیانه را تقبیح می‌کنند. این اقدامات می‌تواند موجب درگیری بین مؤمنان شود، اما از مسلمانان اندونزی خواسته می‌شود كه پیوند، همبستگی و صلح را با سایر پیروان ادیان حفظ كنند.

کشیش مسیحی، پدر آنتونیوس بنی سوسیتیو (Antonius Benny Susetyo)، از اعضای یكی از بخش‌های ریاست جمهوری كه مروج همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان است نیز این حوادث را به دلیل «خدشه وارد کردن و توهین به نماد مقدس اسلام» محكوم كرد.

وی گفت: این کار (سوزاندن قرآن) قابل توجیه نیست زیرا جامعه را از بین می‌برد. ما امیدواریم که کشورهایی که از دموکراسی، قانون و حقوق بشر حمایت می‌کنند، ارزش‌های مقدس ادیان و مذاهب را مورد هجمه و هتک حرمت قرار ندهند./ایکنا