شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح امروز (٢٦/آبان/١٣٩٧) در جلسه تودیع و معارفه استاندار سیستان‌و‌بلوچستان، با تصریح اینکه مردم استان از انتصاب مهندس موهبتی به‌عنوان استاندار جدید خوشحال هستند، ابراز امیدواری کردند که این استاندار بتواند با «نگاه یکسان» و «مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح» به مردم استان خدمت کند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی […]

مردم استان از انتصاب استاندار جدید خوشحال هستندشیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح امروز (٢٦/آبان/١٣٩٧) در جلسه تودیع و معارفه استاندار سیستان‌و‌بلوچستان، با تصریح اینکه مردم استان از انتصاب مهندس موهبتی به‌عنوان استاندار جدید خوشحال هستند، ابراز امیدواری کردند که این استاندار بتواند با «نگاه یکسان» و «مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح» به مردم استان خدمت کند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ابتدا به مهمانان این جلسه به‌ویژه دکتر جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور و دکتر سامانی، معاون حقوقی و سخنگوی وزارت کشور خیرمقدم و خوشامد گفتند و در ادامه خاطرنشان کردند: مردم استان از انتصاب جناب آقای موهبتی به‌عنوان استاندار جدید خوشحال و خرسند هستند زیرا مهندس موهبتی فردی مردمی و دلسوز است که قبلا در این استان خدمت کرده و با مردم استان و ویژگی‌ها و محرومیت‌های استان آشنایی دارد و اولویت‌های لازم را تشخیص می‌دهد.

امام‌جمعه زاهدان در ادامه از رئیس‌جمهور و وزیر کشور به‌خاطر انتصاب مهندس موهبتی در این سِمت تشکر کردند و گفتند: جا دارد از جناب دکتر روحانی و وزیر محترم کشور به‌خاطر انتصابی که در این استان انجام داده‌اند تشکر کنم. رئیس‌جمهور محترم در جلسۀ انتصاب استانداران جدید، سخنان ارزشمندی را در مورد استان سیستان‌وبلوچستان ایراد کردند.

مولانا عبدالحمید در ادامه افزودند: همان‌گونه که ریاست محترم جمهور فرمودند؛ استان سیستان‌وبلوچستان یک استان مهم و استراتژیک است، لذا شایسته است که مدیرانی دوراندیش و دارای اندیشه‌های ملی برای این استان انتخاب شوند.

ایشان خاطرنشان کردند: مهمترین چیز برای استان سیستان‌وبلوچستان حفاظت و نگهداری از وحدت و انسجام مردم این استان است و این موضوع می‌تواند بالاترین دستاوردی باشد که هر مدیر و مسئولی آن را حاصل کند. اگر مردم استان سیستان‌وبلوچستان با هم منسجم و متحد باشند دشمن نمی‌تواند بین‌شان رخنه ایجاد کند.

مدیر دارالعلوم زاهدان «نگاه یکسان» و «اجرای عدالت» را لازمۀ رسیدن به «وحدت» دانستند و گفتند: حفظ وحدت و انسجام از طریق نگاه یکسان و اجرای عدالت امکان‌پذیر است. باید اقوام و مذاهبی را که در این استان با یکدیگر برادری تاریخی دارند، کنار هم قرار دهیم و این بهترین سیاست است که به‌وسیلۀ آن می‌توانیم استان را به آبادانی، توسعه و امنیت برسانیم.

ایشان خاطرنشان کردند: سیستان‌وبلوچستان اکنون در شرایطی قرار دارد که از یک طرف خشکسالی شدید بر استان حاکم است و از طرف دیگر تحریم‌هایی است که سراسر کشور و این استان را فراگرفته است؛ این دو مشکل مردم استان را در وضعیت بسیار سخت و بحرانی قرار داده و مردم با مشکلات شدید فقر و بیکاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. لذا مدیران محترم به‌صورت شبانه‌روزی برای برون‌رفت از این مشکلات برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

ما از مدیر ضعیف، شیعه باشد یا سنی، حمایت نمی‌کنیم

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامه‌ی سخنان‌شان در جلسه تودیع و معارفه استاندار سیستان‌وبلوچستان، بر لزوم توجه به اصل «شایسته‌سالاری» در انتخاب مدیران تاکید کردند و گفتند: کشور و استان ما به‌شدت نیاز به انتخاب مدیران شایسته و اندیشمند دارد. ما از مدیر ضعیف، شیعه باشد یا سُنی، حمایت نمی‌کنیم، بلکه معتقدیم که مدیر باید توانمند و برنامه‌ریز باشد.

ایشان تصریح کردند: استان سیستان‌وبلوچستان در حال حاضر با بحران‌های متعددی مواجه است و نیاز به افراد توانمند و مغزهای متفکری دارد که بتوانند این بحران را مدیریت کنند. استان نیاز به مدیرانی که فقط نماز می‌خوانند ندارد و ما نمی‌خواهیم که دولت برای ما پیش‌نماز بفرستد زیرا ما برای اقامۀ نماز به مدیران اقتدا نمی‌کنیم، بلکه ما انتظار کار و خدمت و توانمندی از مدیران را داریم.

مدیر دارالعلوم زاهدان اظهار داشتند: بنده یک بار در جمع اعضای شورای محترم شهر زاهدان که در مورد انتخاب شهردار با یکدیگر مشورت می‌کردند گفتم که اگر در بین شیعه یا سنی فرد توانمند و خدمت‌گزاری یافتید او را انتخاب کنید، اما اگر در بین آنها چنین فردی یافت نشد از بین غیرمسلمانان فردی توانمند و مدیر را به‌عنوان شهردار انتخاب کنید تا شهر را آباد کند، زیرا این حق مردم شهر است.

مولانا عبدالحمید تصریح کردند: بخشی از مشکلاتی که در حال حاضر کشور با آن مواجه است به این برمی‌گردد که در گزینش مدیران شرایط لازم مدنظر قرار نگرفته است. ما به خواندن نماز تشویق و ترغیب می‌کنیم، اما در زمینۀ انتخاب و انتصاب به مدیرانی نیاز داریم که از «علم»، «تجربه»، «عقل» و «وجدان کاری» لازم برخوردار باشند تا کار به کاردان سپرده شود.

ایشان ادامه دادند: این حق ملت است که فردی بر پست مدیریت تکیه بزند که بتواند به مردم خدمت کرده و به مشکلات‌شان رسیدگی کند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید، خاطرنشان کردند: شرایط کنونی استان سیستان‌وبلوچستان با شرایط گذشته متفاوت است که ما امیدواریم جناب آقای موهبتی با توانایی که دارند بتوانند این شرایط را مدیریت کنند. در سیستان‌وبلوچستان استعدادها و پتانسیل‌های زیادی وجود دارند که اگر به درستی مدیریت شده و برای آنها برنامه‌ریزی شود علاوه بر خودکفایی استان، منافع‌شان به تمام کشور هم می‌رسد.

ایشان از چابهار به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های خوب استان یاد کردند و گفتند: دریای چابهار با توجه به اینکه به اقیانوس متصل است و شرایط ویژه‌ای دارد با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم کاری کنیم که هم مشکلات اقتصادی و فقر مردم بومی این منطقه حل شود و هم به تمام کشور نفع برسانیم.

مولانا در پایان برای آقای محبی‌نیا، استاندار سابق سیستان‌وبلوچستان آرزوی موفقیت کردند.