مولانا سید عبدالحکیم سیدزاده، معاونت آموزشی مدرسه دینی عین‌العلوک گشت در مراسم معرفت صحابه و اختتامیه حفظ قرآن مجید مکاتب چابهار و حومه‌اش شرکت و سخنرانی کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از ساحل‌نیوز، مراسم مشترک معرفت صحابه و اختتامیه مسابقات حفظ قرآن مجید مکاتب چابهار و حومه، پنجشنبه ٢٥ بهمن ١٣٩٧ بعد از نماز […]

معجزه آسمانی پیامبر قرآن مجید و معجزه زمینی پیامبر صحابه هستندمولانا سید عبدالحکیم سیدزاده، معاونت آموزشی مدرسه دینی عین‌العلوک گشت در مراسم معرفت صحابه و اختتامیه حفظ قرآن مجید مکاتب چابهار و حومه‌اش شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از ساحل‌نیوز، مراسم مشترک معرفت صحابه و اختتامیه مسابقات حفظ قرآن مجید مکاتب چابهار و حومه، پنجشنبه ٢٥ بهمن ١٣٩٧ بعد از نماز عشاء با حضور مولانا عبدالحکیم سیدزاده از اساتید برجسته عین العلوم گشت سراوان، مولانا روشندل و مولانا پناد از اساتید برجستهٔ جامعة الحرمین الشریفین چابهار و… در مسجد حضرت ابوذرغفاری رضی‌الله‌عنه چابهار برگزار شد.

مولانا عبدالحکیم سیدزاده که مهمان و سخنران ویژهٔ این مراسم بود، در ابتدا با عرض تبریک به اساتید و شاگردانی که در راه تعلیم قرآن زحمت می‌کشند فعالیت‌های قرآنی و درس قرآن را بزرگترین جهاد عنوان کرد و افزود:

معجزه آسمانی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم قرآن مجید است معجزه زمینی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم صحابه هستند. قرآن معجزه آسمانی است برای اینکه عرب بدانند حضرت‌ محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم پیامبر الله است و نیاز به معجزه و مدرک دارند. و همه ما و شما را و بشر را در طول تاریخ نیاز به معجزه است.

چون دین همگانی است معجزه هم باید همگانی باشد لذا مقطعی نباشد مانند عصای حضرت موسی، شتر حضرت صالح. چون دین همیشگی است معجزه هم باید همیشگی باشد لهذا معجزه قرآن مجید شد که برای همیشه هست.

امت امتی با سواد و امتی به اصطلاح فرهنگی است. امت قلم و کاغذ است. نیاز به معجزه‌ای دارد که علمی باشد و به اصطلاح به روز باشد الله تعالی معجزه‌ای به‌روز، فرهنگی و دانشگاهی به این امت عنایت فرمود و آن معجزه قرآن مجید است.

قرآن مجید از همه حقایق می‌گوید، دقیق هم می‌گوید چون کلام الله است. قرآن از اصل و حقیقت بشر می‌گوید. قرآن مجید مراحل خلقت هر یک از ما و شما را بیان می‌کند، بشر از روی اشتباه خود می‌گوید که انسان یک میمون تکامل یافته است. قرآن می‌فرماید انسان از نسل حضرت آدم است و همه بشر پیامبر زاده است.

قرآن نکات ضعف بشر را یادآوری می‌کند که شیطان او را فریب می‌دهد، فراموش می‌کند. لهذا الگو حضرت آدم است. که اگر اشتباه می‌کنیم فورا اعتراف کنیم.

اصحاب پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم وقتی معجزه آسمانی پیامبر قرآن مجید را خواندند خود معجزه شدند. معجزه زمینی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم صحابه هستند.

کسانی که معجزه آسمانی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم را قبول نمی‌کنند معجزه زمینی پیامبر، صحابه را هم قبول نمی‌کنند. مسلمانان که معجزه آسمانی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم را قبول دارند معجزه زمینی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم را هم قبول دارند.

با تلاوت و تدبر در قرآن در انسان انقلاب بوجود می‌آید. الله به ما دستور می‌دهد که در قرآن تدبر کنیم «كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَاب»ِ [سوره ص: ٢٩] هدف از نزول قرآن تدبر در قرآن است. تلاوت مقدمه است. هدف تدبر است.

«أفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» [سوره محمد : ٢٤] الله توبیخ می‌کند که چرا اینها در قرآن تدبر نمی‌کنند. تدبر در قرآن مجید در انسان انقلاب می‌آورد. تغییر می‌آورد. یگانه کتابی که انسان را عوض می‌کند قرآن مجید است. قرآن از همه کتاب‌ها مستغنی می‌کند ولی هیچ کتابی از قرآن مستغنی نیست. اگر مسلمان فقط قرآن بخواند اصلاح می‌شود.

توصیه شاه ولی الله رحمه الله همین است که روزانه حداقل یک صفحه با تدبر و تفکر قرآن مجید را بخواند. در زندگی صحابه تغییر آمد با تدبر در قرآن. دو اسلوب تربیتی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم یکی تدبر در قرآن و دیگری نماز است.

همه اصحاب آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم تربیت شدند. تمام صحابه به اعتبار مجموع هر یک بگونه‌ای مظهر کمالات آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم هستند. پیامبر همه کمالات پیامبران را دارا بود و کمالات آن‌حضرت در صحابه متفرق و موجود بود.

جلسه معرفت صحابه جلسه بسیار مبارکی است و این از فیوضات و انفاس حضرت شیخ‌الحدیث مولانا عبدالرحمن حفظه‌الله است. حضرت بزرگترین مدافع صحابه در این کشور است، هم به اعتبار قلم و هم در مجالس دولتی و هم بر منبر چابهار آن‌حضرت، با قاطعیت و با صلابت از صحابه دفاع می‌کند و این افتخاری است برای همهٔ ما و شما.