دکتر جلیل رحیمی جهان‌آبادی، در نطق صحن علنی امروز (۱۶ دی) مجلس شورای اسلامی، نسبت به عواقب «هزینه‌های زاید در سیاست‌های داخلی و خارجی» هشدار داد و با انتقاد از میزان بکارگیری اهل‌سنت در مناطق سنی‌نشین، خواستار «اجرای عدالت» و «رفع تبعیض» در وزارت کشور شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رئیس […]

هزینه‌های زاید در سیاست‌های داخلی و خارجی ما را در خیابان‌های تهران زمین‌گیر خواهد کرددکتر جلیل رحیمی جهان‌آبادی، در نطق صحن علنی امروز (۱۶ دی) مجلس شورای اسلامی، نسبت به عواقب «هزینه‌های زاید در سیاست‌های داخلی و خارجی» هشدار داد و با انتقاد از میزان بکارگیری اهل‌سنت در مناطق سنی‌نشین، خواستار «اجرای عدالت» و «رفع تبعیض» در وزارت کشور شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد: ما در عرصه سیاست خارجی هزینه‌های زاید زیادی داریم، اگر چه حضور و نفوذ ما در منطقه مهم است، اما یک نکته را فراموش نکنید «تا تو از بغداد بیرق آوری، در کلاته، کشت نگذارد کلاغ» بعضی وقت‌ها ممکن است هزینه‌های زاید، ما را در خیابان‌های تهران زمین‌گیر کند.

وی در ادامه افزود: زمانی که اتحادیه جماهیر شوروی سرنگون شد ١٣ هزار کلاهک اتمی داشت، در بیش از ٢٠ کشور نفوذ خارجی و حضور خارجی داشت، ایستگاه فضایی داشت، اما در خیابان‌های مسکو تکه‌پاره شد و امنیت و تمامیت ارضی شوروی از بین رفت.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: امروز مردم برای تامین معیشت خود و برای پر کردن شکم فرزندان مشکل دارند، اگر نتوانیم هزینه‌های زاید سیاست خارجی و سیاست داخلی را درمان کنیم آسیب به امنیت ملی نه توسط دشمنان که در خیابان های شهرها رخ خواهد داد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و‌ صالح‌آباد خاطرنشان کرد: به‌عنوان دانش‌آموخته علوم سیاسی و وکیل مردم می‌گویم آنچه را که در خانه واجب و روا است در خانه مصرف و تلاش کنیم برای هزینه‌های زاید داخلی و خارجی راهکار عقلانی پیدا کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه «به تنش‌زدایی، دوستی‌یابی در منطقه، افزایش همکاری‌ها، نیاز بر تاکید اقتصاد به‌عنوان اولویت اول نیاز داریم»، اظهار داشت: در به‌کارگیری نیروها در آموزش‌وپرورش و وزارت کشور درخواست رعایت عدالت و دوری از تبعیض را دارم.

عضو فراکسیون اهل‌سنت مجلس در ادامه افزود: در شرایطی که ۷۰ درصد جمعیت حوزه انتخابیه بنده اهل‌سنت هستند تنها ۱۰ نفر مدیر و مسئول اداره آموزش‌وپرورش اهل‌سنت هستند.