هشتمین نشست هم‌اندیشی علمای دهستان طبس مسینا از توابع خراسان جنوبی با میزبانی مدرسهٔ علوم دینی علی ابن ابی طالب این شهر با حضور پرشور علما برگزار شد. به گزارش خبرنگار افتخاری سنت‌آنلاین، این نشست در حالی‌که نبود مولانا محمدحسن برفی، مربی و مرشد علمای منطقه احساس می‌شد از ساعت ١٠ صبح امروز (٢٣ اسفند […]

هشتمین نشست هم‌اندیشی علمای دهستان طبس مسینا برگزار شدهشتمین نشست هم‌اندیشی علمای دهستان طبس مسینا از توابع خراسان جنوبی با میزبانی مدرسهٔ علوم دینی علی ابن ابی طالب این شهر با حضور پرشور علما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری سنت‌آنلاین، این نشست در حالی‌که نبود مولانا محمدحسن برفی، مربی و مرشد علمای منطقه احساس می‌شد از ساعت ١٠ صبح امروز (٢٣ اسفند ١٣٩٧) در دارالتحفیظ مدرسهٔ علوم دینی طبس مسینا آغاز شد.

ابتدای جلسه همراه بود با قرائت ملکوتی وحی توسط قاری مهدی پرناک، سپس مولانا محمد حسینی، امام جمعهٔ شهر طبس با عرض خیرمقدم؛ علما را بر مسئولیتی که بر دوششان گذاشته شده توصیه و در موضوع «علم و علما» سخنرانی کرد.

در ادامه مولانا غلامرسول جهانکام، مدیریت مدرسهٔ علوم دینی طبس و جانشین مولانا برفی در مورد «اهمیت نشست‌های هم‌اندیشی» تأکید کرد.

ایشان اتحاد علما را یکی از مهمترین نعمت‌های خداوندی دانست و افزود: باید علما در تمام امور هماهنگی و هم‌دلی را ما بین خود حفظ کنند.

این جلسه با سخنان مهمان ویژهٔ این نشست مولانا اسماعیل مرتضوی پی گرفته شد.

مولانا مرتضوی در مورد «اهمیت علم، جایگاه خطیر علما و مسئولیتشان در عصر جدید»  سخن گفت و اتحاد، تواضع، تعامل علما با مردم و علما با همدیگر را امر بسیار ارزنده دانست.

ایشان همگان را به ادامه‌دهندهٔ راه مولانا برفی، امام جمعه و مدیر مدرسهٔ فقید شهر طبس و محافظت از دستاوردهای ایشان فراخواند.

در بخش دیگر این جلسه گزارش مختصری از عملکرد هفت سالهٔ واحد مکاتب شهر طبس و حومه توسط مولوی خلیل خلیلی‌نیا ارائه گردید.

پایان بخش هشتمین نشست هم‌اندیشی علمای دهستان طبس مسینا همراه بود با دعاهای مخلصانهٔ مولانا محمد حسینی.