صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که ٦٠ هزار دانش‌آموز یمنی در استان الحدیده از تحصیل باز ماندند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، «یونیسف» در یمن، در تازه‌ترین گزارش خود از این کشور اعلام کرد که ٦٠ هزار دانش‌آموز یمنی در استان الحدیده از تحصیل باز ماندند. در این گزارش […]

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که ٦٠ هزار دانش‌آموز یمنی در استان الحدیده از تحصیل باز ماندند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، «یونیسف» در یمن، در تازه‌ترین گزارش خود از این کشور اعلام کرد که ٦٠ هزار دانش‌آموز یمنی در استان الحدیده از تحصیل باز ماندند.

در این گزارش آمده است که به دلیل جنگ و وقوع درگیری‌ها از هر ٣ دانش‌آموز یمنی تنها یک نفر در استان الحدیده واقع در غرب این کشور توانسته به تحصیل خود ادامه دهد.

در بخش دیگر این گزارش گفته شده است که تنها یک چهارم معلمان در مدارس حضور دارند و بیش از دو سال است که حقوق اکثر معلمان پرداخت نشده و معلمان برای تامین ما یحتاج اولیه خود در دیگر مشاغل کار می‌کنند.

در این گزارش همچنین تصریح شده که یک سوم مدارس استان الحدیده به دلیل جنگ و وقوع درگیری‌ها بسته شده و به شماری زیادی از آن‌ها نیز در جریان درگیری‌ها آسیب وارد شده و برخی هم به‌عنوان پناهگاهی برای بی‌خانمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در گزارش مذکور همچنین آمده است که بیش از ٢ میلیون کودک در سراسر کشور یمن به خدمات آموزشی دسترسی ندارند.