در پی حادثه تروریستی انفجار اتوبوس حامل حافظین مرزهای میهن اسلامی ایران، جمعی علمای تراز اول اهل‌سنت ایران طی پیام‌های جداگانه ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خویش و جامعه اهل‌سنت را اظهار داشتند. به گزارش سنت‌آنلاین، متون محکومیت علمای اهل‌سنت به شرح ذیل است: شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، پشوای مذهبی اهل‌سنت: خبر […]

پیام تسلیت و محکومیت علمای تراز اول اهل‌سنت ایران در پی انفجار اتوبوس پرسنل سپاهدر پی حادثه تروریستی انفجار اتوبوس حامل حافظین مرزهای میهن اسلامی ایران، جمعی علمای تراز اول اهل‌سنت ایران طی پیام‌های جداگانه ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خویش و جامعه اهل‌سنت را اظهار داشتند.

به گزارش سنت‌آنلاین، متون محکومیت علمای اهل‌سنت به شرح ذیل است:

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، پشوای مذهبی اهل‌سنت:

خبر انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل حافظین مرزهای وطن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از مرزبانان سپاه شد، باعث تأسف و تألم شدید گردید.

بنده این اقدام تروریستی را قویا محکوم می‌کنم و آن را در راستای منافع دشمنان کشور و دشمنان ملت فهیم ایران می‌دانم. بدون شک بیش از هرکسی، مردم سیستان‌وبلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند؛ مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایۀ آزادی و توسعه فراگیر هستند.

بازماندگان شهدای این حادثۀ تلخ و ناگوار ما را در غم خود شریک بدانند. از بارگاه ایزد منان برای این شهدا مغفرت تامه و رفع درجات و برای عزیزانشان اجر و صبر فراوان و همچنین برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، مدیر مدرسه دینی عین العلوم گشت:

بار دیگر دستانِ آلودۂ دشمن با هدف بر هم زدن امنیت استان پهناور سیستان و بلوچستان و ایجاد تفرقه در میان مردم این استان کار کرد و با انفجار اتوبوس حامل مرزداران این وطن، سبب تأسف و تألم شدیدمان گشت.

بنده و جامعه مدرسین و طلاب عین‌العلوم و عموم مردم شهر گُشت این اقدام تروریستی را قاطعانه محکوم کرده و مراتب تسلیت و همدردی خود را به محضر مقام معظم رهبری و بازماندگان شهدای این حادثه تقدیم می‌کنیم.

خداوند متعال شهیدان را مورد آمرزش قرار داده و مجروحان را شفای عاجل دهد و دستان جنایتکارانی را که در صدد ایجاد ناامنی در استان هستند، کوتاه کند و امنیت پایدار را به ما ارزانی دارد.

شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمان سربازی، امام‌جمعه اهل‌سنت چابهار:

خبر تاسف انگیز انفجار تروریستی اتوبوس حامل ماموران امنیتی سپاه پاسداران در محور خاش ـ زاهدان را شنیدم که مورد تالم و تاثر خاطر گردید.

توسل افراد شرور به این نوع خشونت‌های غیر انسانی، هدف گرفتن امنیت ملی که یکی از نعمت‌های خداوند متعال در این سرزمین است می‌باشد، چنین افراد در دین مبین اسلام جایگاهی نداشته و این اعمال تروریستی آن‌ها نیز هیچ‌گونه توجیه شرعی و اخلاقی ندارد.

مولوی عبدالمجید رجبعلی زاده، مدیر حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد ـ تایباد:

این جانب اقدامات تروریستی از این دست و خصوصا این اقدام ناجوانمردانه را در راستای منافع دشمنان کشور و ملت فهیم ایران می‌دانم و آن را به شدت محکوم می‌کنم.

مسببین این اتفاق تلخ بدانند که بیش از هرکسی، مردم سیستان‌وبلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند؛ مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایۀ آزادی و توسعه فراگیر هستند.

لازم می‌دانم شهادت این عزیزان را به محضر ملت شریف ایران و خصوصا بازماندگان این شهدا تسلیت عرض نمایم. از بارگاه ایزد منان برای آنان مغفرت تامه و رفع درجات و برای عزیزانشان اجر و صبر فراوان و همچنین برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

ماموستا قادر قادری، امام جمعه پاوه:

خبر حمله خونین تروریستی به اتوبوس حامل حافظین و پاسداران مرزهای کشور اسلامی‌مان در سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران غیور شد، باعث تأسف و تألم شدید گردید.

بدون شک رفراندوم ٢٢ بهمن، دشمنان را عصبانی و با این حرکات مذبوحانه و حقد و دشمنی خود، باردیگر نشان دادند که از شناخت این ملت آگاه، عاجزند.

اینجانب این اقدام تروریستی را قویاً محکوم و اعلام می­‌دارم، اهل‌سنت ایران اسلامی از چنین حرکاتی مبرا و معتقدند این حرکات تنها منافع دشمنان ملت ایران را دنبال می‌‌کند؛ لذا ضمن تسلیت شهادت این مدافعان وطن به محضر رهبر معظم انقلاب، از درگاه خداوند سبحان برای شهداء عزیز این واقعه تلخ، علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل  و برای بازماندگان اجر و صبر فراوان مسألت دارم.

مولانا حبیب الرحمن مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف:

خبر شهادت مظلومانه تعدادی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان موجب تاسف و تاثر گردید.

اینجانب ضمن محکوم نمودن این واقعه اسفناک و تروریستی و ناجوانمردانه؛ شهادت مرزداران مخلص را خدمت مقام معظم رهبری،ملت عزیز ایران و بخصوص خانواده‌های این شهداء تسلیت عرض نموده، علو درجات را برای این عزیزان و برای مجروحین شفای عاجل را از خداوند متعال خواستارم.

مولانا سیدمحمد حسینی، امام جمعه شهر طبس مسینا:

شهادت مظلومانه و جانسوز جمعی از فرزندان رشید و شجاع ملت ایران که در اقدامی ناجوانمردانه در استان سيستان و بلوچستان به شهادت رسیدند ملت ایران را داغدار کرد.
ملت قدرشناس ایران همواره از مرزبانان غیور و فداکار خود که در راه تأمین امنیت و آرامش هموطنان‌شان از جان عزیز و خون پاک خود گذشتند با بزرگی و افتخار یاد خواهند کرد، این گروهک‌ها به هیچ عنوان نخواهند توانست با انجام این اقدامات ضدانسانی در عزم استوار مردم بزرگ ایران در اتحاد و برادریشان خللی وارد کنند.

از خداوند منان برای عزیزان سفر کرده علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل را مسئلت می‌نماییم.

دفتر جماعت دعوت و اصلاح در استان سیستان و بلوچستان:

بار دیگر حملات کور تروریستی، فرزندان میهنمان را هدف قرار داد که متأسفانه منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از مرزبانان کشورمان شد.

بدیهی است که حملات تروریستی و کشتن مرزبانان خدوم، نه تنها هیچ خللی در عزم و اراده و اتحاد ملت شریف ایران ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه بیش از گذشته موجب اتحاد، انسجام و همبستگی مردم خواهد شد.

جماعت دعوت اصلاح در استان سیستان و بلوچستان این حرکات ضدّ انسانی را محکوم نموده و ضمن تسلیت به عموم هموطنان عزیز، خصوصاً مردم شریف استان سیستان و بلوچستان، برای شهدای این حادثه، غفران الهی و برای مجروحان شفای عاجل را از درگاه خداوند منان مسألت دارد.

مولانا غلام حیدر فاروقی، مدیریت حوزه علمیه الصدیق بیرجند:

خبر تلخ وناگوار حمله تروریستی و انفجار اتوبوس حامل سربازان و کارکنان سپاه پاسداران در جاده خاش-زاهدان که موجب به شهادت رسیدن و مجروح شدن سربازان نظام توسط مزدوران کوردل موجب تاسف وتاثر اینجانب گردید.

قطعا چنین اقداماتی ملت ایران را در برابر دشمنان متحدتر ومنسجم تر از گذشته خواهد نمود ونخواهد توانست این ملت را در برابر اهداف بلندش ناتوان وضعیف گرداند.

مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر:

حادثه انفجار تروریستی اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که منجر به شهادت تعدادی از این عزیزان شد تأسف‌آور و موجب حزن و اندوه اینجانب گردید.

مطالبۀ حقوق و خواسته‌ها با ناامن کردن جاده‌ها و شهرهای کشور توهمی بیش نیست، ضمن محکومیت این اقدام کور و اظهار همدردی با بازماندگان، علو درجات برای شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مصدومین این حادثه را از بارگاه الهی مسئلت می‌نمایم.

مولانا فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ:

خبر دردناک حادثه انتحاری دیرور که منجر به جان باختن و زخمی شدن چند تن از سپاه پاسداران کشور عزیز گردید، محکوم است. خداوند متعال شهدا را مغفرت و بیماران را شفا عنایت فرماید.

مولانا محمدعثمان، مدیر مدرسه دینی مدینةالعلوم:

ایجاد هرگونه ناامنی از سوی هر فرد یا گروهی است. بی‌شک هدف آن‌ها ایجاد تفرقه و ناامنی در کشور عزیزمان است، اما هرگز به هدف شوم‌شان نخواهند رسید.