کنفرانس دو روزه «آراکان» در شهر استکهلم، پایتخت سوئد با هماهنگی شورای اروپایی روهینگیا و انجمن مسلمانان میانماری سوئد برگزار شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، کنفرانس دو روزه «آراکان» در شهر استکهلم، پایتخت سوئد با هماهنگی شورای اروپایی روهینگیا و انجمن مسلمانان میانمار مقیم سوئد با حضور مقاماتی از اروپا و آمریکا […]

کنفرانس «آراکان» در سوئد برگزار شدکنفرانس دو روزه «آراکان» در شهر استکهلم، پایتخت سوئد با هماهنگی شورای اروپایی روهینگیا و انجمن مسلمانان میانماری سوئد برگزار شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، کنفرانس دو روزه «آراکان» در شهر استکهلم، پایتخت سوئد با هماهنگی شورای اروپایی روهینگیا و انجمن مسلمانان میانمار مقیم سوئد با حضور مقاماتی از اروپا و آمریکا برگزار شد.

هلا کیاو، رئیس شورای اروپایی روهینگیا طی سخنانی در این کنفرانس اعلام کرد که کشورهای اروپایی برای توقف قتل عام در میانمار به اندازه کافی احساس مسئولیت نکردند.

وی هدف دولت میانمار از این قتل عام را کشتار هرچه بیشتر مسلمانان آراکان برشمرد و از واکنش ناکافی اروپا نسبت به این قتل عام ابراز نارضایتی کرد.

رئیس شورای اروپایی روهینگیا اعمال محدودیت‌هایی برای ٧ مقام امنیتی میانمار در ژوئن گذشته توسط اتحادیه اروپا به دلیل نقض حقوق بشر مسلمانان آراکان را واکنشی “ضعیف و ناکافی” اعلام کرد.

او همچنین با اشاره به حجم تجارت خارجی ٢.٩ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا با میانمار اظهار داشت: «اتحادیه اروپا باید اصول بین المللی را رعایت کند و مانع سرمایه گذاری میلیاردی سرمایه گذاران اروپایی در میانمار شود.»

رئیس انجمن روهینگیای سوئد نیز طی سخنانی اعلام کرد که ترکیه موقعیت مسلمانان آراکان را از نزدیک پیگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: «فقط ترکیه و رجب طیب اردوغان ما را درک می‌کند. از وی می‌خواهیم که به توجه به مشکلات ما ادامه دهد و صدایمان را به گوش کشورهای اسلامی و غربی برساند.»