همزمان با فراخوان دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان بر اقامه نماز استسقاء (طلب باران) در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۱۵-۱۶-۱۷ دی‌ماه ۹۷) در سراسر استان سیستان‌وبلوچستان در شهر گشت در طی این سه روز نماز استسقاء اقامه گردید. به گزارش سنت‌آنلاین، مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور در مراسم نماز طلب باران روز شنبه (۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷) در […]

گزارشی کوتاه از اقامۀ نماز استسقاء طی سه روز متوالی در شهر گشتهمزمان با فراخوان دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان بر اقامه نماز استسقاء (طلب باران) در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۱۵-۱۶-۱۷ دی‌ماه ۹۷) در سراسر استان سیستان‌وبلوچستان در شهر گشت در طی این سه روز نماز استسقاء اقامه گردید.

به گزارش سنت‌آنلاین، مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور در مراسم نماز طلب باران روز شنبه (۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷) در مصلای شهر گُشت برگزار شد، گفت: اصل استسقاء، استغفار است. باری حضرت عمر رضی الله عنه جهت استسقاء بر منبر تشریف برد و فقط استغفر الله، استغفر الله گفت و پایین آمد، وقتی که مردم گفتند چرا دعا نکردی؟ فرمود: من به کلید دعا دست زدم.

امام جمعه گُشت خاطرنشان کرد: حضرت نوح علیه السلام به قوم خود گفت: از خداوند آمرزش بطلبید/ استغفار کنید تا بارانهای پی در پی را برای شما بباراند. لذا کثرت استغفار رحمت الهی را جلب می‌کند.

مولانا عبدالحکیم سیدزاده روز یکشنبه (۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۷) در دومین مراسم نماز استسقاء در مصلای شهر گُشت گفت: گناهان جلوی رحمت الهی را گرفته‌اند و چیزی که رحمت را جلب می‌کند ایمان و عمل صالح است؛ اگر عمل صالح به بالا می‌فرستادیم، از بالا هم رحمت می‌آمد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند باران زیادی می‌داد، شاید منجر به طغیان و سرکشی می‌شد و جاهایی که باران زیاد می‌بارد برای این است که بندگان شکر خدا را به‌جا آورند و جایی که نمی‌بارد، این هم خیر است تا بندگان به تضرع و دعا و استغفار بپردازند.

معاونت آموزشی عین‌العلوم گُشت با اشاره به اینکه دعا کلید استغفار است، افزود: کثرت استغفار سبب باران می‌شود و باران برکتی است در اموال و فرزندان و گشایش رزق و روزی و تسهیل ازدواج. به سبب استغفار، خداوند علاوه بر باران عمومی، باران خصوصی هم می‌دهد چنانکه در حدیث آمده است.

در سومین روز از مراسم نماز استسقاء در مصلای شهر گُشت (دوشنبه ١٧ دی‌ماه ١٣٩٧) مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور در سخنانی به اهمیت تواضع در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: تواضع سنت انبیا و بزرگان دین بوده است که ما و شما همواره از آنان به خوبی و با درود و رحمت یاد می‌کنیم و در مقابل، تکبر از آنِ فرعون و هم‌کیشانش بوده است که بر آنان لعنت می‌فرستیم.

امام جمعهٔ شهر گُشت خاطرنشان کرد: باری شخصی سگی همراه داشت و از نزدیک بزرگی گذشت و خطاب به آن بزرگ گفت: تو بهتری یا سگ من؟ جواب داد: اگر من نجات یابم بهتر از سگم و اگر نجات نیابم، سگ از من بهتر است. لذا همیشه باید ما تواضع و خاکساری را اختیار کنیم.

آخرین روز از مراسم استسقاء شهر گُشت همراه بود با دعاهای پرسوز و گداز جناب مفتی خالد دهواری معاونت امور مالی و رئیس دارالإفتاء عین العلوم گُشت.