امروز از نزدیک برخی‌از مناطق سیل‌زده را دیدیم. با مشورت دوستان، ۱۰۰پرس غذای گرم، در میان مردم شهر میرزاعلی‌یلقی تقسیم کردیم. فردا نیز اگر بخت یار شود، به کمک برادران آسیب‌دیده می‌رویم. روستاهای سیل‌زده، تقریباً از سکنه خالی‌ست و فقط برخی از مردان، از ترس دزدها در کوچه‌ها و خیابان‌های پرآب و گِل‌آلود شهر و […]

گزارش مولوی ولی‌الله رفیعی از سیل‌زگان ترکمن‌صحراامروز از نزدیک برخی‌از مناطق سیل‌زده را دیدیم. با مشورت دوستان، ۱۰۰پرس غذای گرم، در میان مردم شهر میرزاعلی‌یلقی تقسیم کردیم. فردا نیز اگر بخت یار شود، به کمک برادران آسیب‌دیده می‌رویم.

روستاهای سیل‌زده، تقریباً از سکنه خالی‌ست و فقط برخی از مردان، از ترس دزدها در کوچه‌ها و خیابان‌های پرآب و گِل‌آلود شهر و روستا دید می‌زنند.

یکی می‌گفت: دیشب در روستای بغلی دزدی را دستگیر کرده‌اند و خوب به‌حسابش رسیده‌اند.

وسایل برقی به‌خصوص یخچال‌ها، آسب جدی دیده‌اند. مردم فعلا به آب‌معدنی و نان و غذای گرم، نیاز دارند.

فریاد می‌زدند که بیل مکانیکی می‌خواهیم.

الحمدلله، کمک‌های مردمی سرازیر است. مقداری‌از امانت‌های دوستان را به صاحبانشان سپردیم و برای فردا نیز برنامه داریم.

متأسفانه مدیریت در پخش مواد غذایی خیلی ضعیف است. کمک‌های مردمی درست و برابر تقسیم نمی‌شوند.

نیاز شدید به کمپ‌های نگهداری و پخش درست و متعادل مواد غذایی و دارویی است.

وضعیت شهرهای سیل‌زده واقعا بحرانی است. سطح آب بالاست اگر بنابر پیش‌بینی هواشناسی، در روزهای آینده باران ببارد، فاجعه‌‌ای ببار می‌آید.

کاش از فردا صبح #دعای_قنوت_نازله در همهٔ مساجد خوانده بشود! امامان ابوحنیفه و احمدبن حنبل رحمهماالله خواندن دعای #قنوت_نازله را هنگام عذاب‌ها و مصیبت‌های بزرگ، مشروع گفته‌اند، اگرچه در مذهب امام شافعی و امام مالک خواندن دعای قنوت نازله، همه‌روزه در نماز صبح مسنون است.

علامه نورالدین عتر دربارهٔ التزام به دعای #قنوت_نازله هنگام مصائب و مشکلات فاجعه‌بار می‌نویسد: «شرایط فعلی مسلمانان تقاضا دارد، قنوت نازله در نماز صبح، در همهٔ مساجد به‌طور هماهنگ خوانده شود.» (إعلام‌الأنام: ۵۳۸/۱)

نویسنده: ولی‌الله رفیعی
۴فروردین‌ماه۹۸