مؤسسۀ حقوقی «تل ماما» از وقوع ۶۰۸ حادثۀ مرتبط با اسلام‌هراسی طی شش ماه نخست سال جاری میلادی در انگلستان خبر داد. به گزارش سنت‌آنلاین، ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره گزارش داد: مؤسسۀ حقوقی «تل ماما» در گزارشی  با بررسی حوادث مربوط به اسلام‌هراسی در ماه‌های میلادی ژانویه تا ژوئن در انگلستان، اعلام […]

۶۰۸ بار حمله به مسلمانان در انگلستان طی شش ماهمؤسسۀ حقوقی «تل ماما» از وقوع ۶۰۸ حادثۀ مرتبط با اسلام‌هراسی طی شش ماه نخست سال جاری میلادی در انگلستان خبر داد.

به گزارش سنت‌آنلاین، ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره گزارش داد: مؤسسۀ حقوقی «تل ماما» در گزارشی  با بررسی حوادث مربوط به اسلام‌هراسی در ماه‌های میلادی ژانویه تا ژوئن در انگلستان، اعلام کرد: در طول بازۀ زمانی مذکور از مجموع ۶۸۵ حمله نژادپرستانه در این کشور ۶۰۸ مورد علیه مسلمانان صورت گرفته که ۵۸ درصد از آن‌ها، زنان مسلمان را هدف قرار داده‌اند.

این موسسۀ حقوقی افزایش خشونت علیه زنان مسلمان در مقایسه با مردان را به دلیل پوشیدن حجاب و ضعیف نشان داده شدن زن مسلمان ارزیابی کرده است.

در این گزارش بیان شده است؛ ۴۵/۳ درصد حوادثی که در این بازۀ زمانی ابلاغ شده‌اند به صورت درگیری مستقیم میان قربانی و جنایتکار صورت گرفته و یا به صورت غیر مستقیم و با ضرر رساندن به دارایی‌های فرد رخ داده است.

در ادامه آمده است؛ ۲۰۷ مورد یعنی ۳۴ درصد از حوادث مرتبط با اسلام‌هراسی از طریق اینترنت انجام شده و ۵۹ درصد از این جرایم اینترنتی به وسیله توئیتر بوده است.