سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، امام جمعهٔ شهر گُشت در بخشی از خطبه‌های روز جمعه (١٣ جمادی‌الثانی ١٤٤٤ = ١٦ دی ١٤٠١) با اشاره به بازداشت‌های دست‌جمعی جوانان بی‌گناه در زاهدان گفت:

 تنگ‌نظری به ضرر دولت است

دعا کنیم برای جوانانی که هفتهٔ جاری بی‌گناه گرفته شده‌اند، الله تعالىٰ آنها را آزاد کند. واقعاً متأسفیم برای حکومتی که خود را اسلامی می‌گوید جلوی نمازگزاران را می‌گیرد. مدت‌هایی است که افرادی از اینها حتىٰ بدون شناسنامه‌اند و محلی‌اند، طوری نیست که از کشور دیگر بیایند و اینجا زندگی کنند. این قصور خود دولت است که رعیت خود را درست شناسنامه نمی‌دهد، در اینجا در زاهدان، در چابهار و بسیاری جاهای دیگر هنوز هستند افرادی که شناسنامه ندارند، این تقصیر خود دولت است. با اینکه بارها تقاضا شده، باز هم کوتاهی می‌کنند و حقوق ملت را نمی‌دهند. الآن انگ خارجی بودن می‌زنند که اینها ایرانی نیستند، در حالی که اینها بارها از شما تقاضا کرده‌اند که شناسنامه بدهید و نداده‌اید. به آنها انگ بیگانگی نزنید.
تقاضای ما این است که دولت بینش خود را اضافه کند، بر وسعت فکر و ذهن خود بیفزاید، هر چی تنگ‌نظرتر باشد، به ضررش است، ملت علیه او بیشتر شعار داده و قیام می‌کند. اگر به نصیحت ناصحان گوش کند، به نفعش است و اگر گوش نکرد، به ضررش است، این یک واقعیت است. روزمره می‌بینیم که هر چه فشار بیشتر شود، مخالفت بیشتر می‌شود. دولت نباید مردم را چنین آزار و اذیت کند. حق هر شهروند ایرانی را که در قانون اساسی در نظر گرفته شده، بدهد، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. مردم مرض ندارند که در خیابان بیایند و شعار بدهند. ظلم شماست که مردم را وادار می‌کند، از ظلم باز بیایید و حق مردم را بدهید، حکومت مبارکتان باد، ما حکومت نمی‌خواهیم. فقط حق قانونی خود را خواستاریم. الله تعالىٰ دولت و ملت را بیدار کند که راه خدا را بگیرند و نه دولت ظلم کند و نه ملت.