سنت‌آنلاین| شورای عالی علمای سراوان بزرگ طی بیانیه‌ای ضمن تاکید بر وفاداری به عهدی که با حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید بسته‌اند، به برخی از تهمت‌ها پاسخ دادند و واقعیت را روشن ساختند.

به گزارش سنت‌آنلاین متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
برخی از علما و ریش‌سفیدان سراوان بزرگ از جمله حضرت مولانا ساداتی – امام جمعه و مدیر دارالعلوم شهر سراوان و رئیس شورای عالی علمای سراوان بزرگ – به رسم مهمان‌نوازی از هیئت اعزامی بالاترین مقام نظام پذیرایی نمودند، به امید آنکه آمران و عاملان فتنه‌های خونین زاهدان و خاش قصاص شوند و تبعیض‌ها رفع و عدالت و مساوات حاکم گردد.
اما متأسفانه جریان‌ها و افرادی به ظاهر دوست اما در واقع دشمنان بلوچ و اهل‌‌سنت پس از جلسه در ذیل تصویری که از جلسه پخش شد نوشتند: «مولوی ساداتی، علما و سران طوایف سراوان، خود را از جریان‌های فتنه‌گر در استان سیستان و بلوچستان جدا کرده و در راستای حل موارد حاشیه‌ای با هیئت اعزامی همراه و همگام شدند.»
از نظر علما، سران طوایف، جوانان و عموم مردم سراوان بزرگ، فتنه‌گران همان‌هایی هستند که خون نمازگزاران را بی‌گناه ریختند و سپس آنان را به تجزیه‌طلبی متهم کردند و نیز به مقدسات اهل‌سنت توهین روا می‌دارند.
کشتن بیش از صد نفر و زخمی‌کردن بیش از دویست نفر و بازداشت و ضرب و شتم ده‌ها نفر مورد حاشیه‌ای نیست؛ بلکه حیاتی است، شاید این مسئله برای گرگ‌صفتان ظالم حاشیه‌ای باشد.
علما و ریش‌سفیدان با عهدی که با شیخ الاسلام بسته‌اند وفادارند و مولانا ساداتی همچنان که در جلسهٔ سراوان فرمود: مطالبات ما همان مطالبات جناب شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید می‌باشند؛ مجدداً همان نظر را به صورت رسمی همراه و همگام با تمام علماء استان اعلام می‌دارد.
علمای سراوان تهمت‌هایی را که به علما و شیخ الإسلام و در واقع به تمام ملّت بلوچ زده شده شدیداً محکوم می‌کنند، از هر جریان و مقامی که باشد.
لازم به ذکر است که از نظر علمای سراوان نیش و کنایه‌زدن به شیخ الإسلام و ایشان را متّهم‌نمودن به فرصت‌سوزی و …. محکوم است.

حسبنا الله ونعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر وصلی الله علی محمد وآله وصحبه

شورای عالی علمای سراوان بزرگ/ شهرستان‌های سراوان، سیب سوران، مهرستان و گلشن