در پی اهانت یکی از بازیکنان پرسپولیس به مقدسات اهل‌سنت جمعی از ائمه جمعه اهل‌سنت خراسان بزرگ در محکومیت آن بیانیه صادر کردند. به گزارش سنت‌آنلاین، در این بیانیه که توسط ١٧ تن از ائمه جمعه اهل‌سنت استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی  صادر شد، ضمن محکومیت هر گونه اظهار نظر اختلاف افکنانه از سوی […]

در پی اهانت یکی از بازیکنان پرسپولیس به مقدسات اهل‌سنت جمعی از ائمه جمعه اهل‌سنت خراسان بزرگ در محکومیت آن بیانیه صادر کردند.

به گزارش سنت‌آنلاین، در این بیانیه که توسط ١٧ تن از ائمه جمعه اهل‌سنت استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی  صادر شد، ضمن محکومیت هر گونه اظهار نظر اختلاف افکنانه از سوی هر گروه و جریان شیعی و سنی از مسئولین نظام، خواهان برخورد لازم با این افراد افراطی شدند.

متن بیانیه بدین شرح است:

«در شرایط کنونی و بحران‌های داخل و خارج کشور عزیزمان ایران، دشمنان وحدت و انسجام اسلام و مسلمین تمام جهد و کوشش خود را به‌کار بسته‌اند تا با سوء استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ضمن بزرگنمایی و برخی اظهارنظرهای بی‌ارزش توسط افراد ناشناس و تندرو از شیعه و سنی آتش اختلافات را شعله‌ور ساخته و زمینه التهاب‌آفرینی و تشنج قومی و مذهبی را برای رسیدن به اهداف مغرضانه و ضد اسلامی و ایرانی به‌وجود آورند.

با توجه به این‌که اخیراً جوانی ناپخته، ناشناس و افراطی در یکی از مراسمات مذهبی، توهین به اعتقادات اهل‌سنت کرده و رسانه‌های اختلاف‌افکن انگلیسی با تهیه کلیپ و تکثیر آن در فضای مجازی قلب عموم مردم اهل‌سنت را رنجاندند، ما ائمه جمعه اهل‌سنت استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با آگاهی کامل از دسیسه‌های پشت پرده استکبار به تبعیت از فرمایش مقام رهبری دام ظله ضمن محکومیت هر گونه اظهار نظر اختلاف افکنانه از سوی هر گروه و جریان شیعی و سنی از مسئولین نظام، می‌خواهیم برخورد لازم را با افراد تندرو داشته باشند.»

اسمامی امضاء‌کنندگان:

١ـ مولوی غلام نبی توکلی (امام جمعه اهل‌سنت تایباد)

٢ـ عبدالغفور آخوند یزدانی (امام جمعه اهل‌سنت باغلق)

٣ـ مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی (امام جمعه اهل‌سنت تربت جام)

٤ـ مولوی صدرالدین احراری (امام جمعه اهل‌سنت خواف)

٥ـ مولوی عبدالکریم علیبائی (امام جمعه اهل‌سنت مشهد ریزه)

٦ـ مولوی نورالله فرقانی (امام جمعه اهل‌سنت خلیل آباد خواف)

٧ـ مولوی غلام‌حیدر فاروقی (امام جمعه اهل‌سنت بیرجند)

٨ـ مولوی خلیل شیخ احمدی (امام جمعه اهل‌سنت باخرز)

٩ـ مولوی عبدالباقی یوسفی (امام جمعه اهل‌سنت صالح آباد)

١٠ـ مولوی سید عبدالعزیز پارسا (امام جمعه اهل‌سنت سرخس)

١١ـ مولوی امان‌الله برزگر (امام جمعه اهل‌سنت سمیع‌آباد تربت جام)

١٢ـ مولوی سید احمد عبداللهی (امام جمعه اهل‌سنت اسدیه)

١٣ـ رحیم بردی آخوند صمدی (امام جمعه اهل‌سنت سوخو هاشم)

١٤ـ عبدالله آخوند خوش‌نظر (امام جمعه اهل‌سنت تازه یاب)

١٥ـ آنه محمد آخوند پروانه (امام جمعه اهل‌سنت حصارچه)

١٦ـ محمد آخوند خادمی (امام جمعه اهل‌سنت کهنه جلگه)

١٧ـ مولوی عبدالواحد رمضانی (امام جمعه اهل‌سنت نیل شهر تربت جام)