در پی بازداشت مدیر و مدرسان مدرسه دینی قلمویی از طوابع سیریک مولانا حافظ عبدالله ملازهی و اساتید منبع العلوم کوه‌ون بیانیه صادر کردند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از کانال تلگرامی مولانا حافظ عبدالله ملازهی متن بیانیه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم خبر محاصره مدرسه دینی «تعلیم‌القرآن» روستای قلمویی در استان هرمزگان، […]

در پی بازداشت مدیر و مدرسان مدرسه دینی قلمویی از طوابع سیریک مولانا حافظ عبدالله ملازهی و اساتید منبع العلوم کوه‌ون بیانیه صادر کردند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از کانال تلگرامی مولانا حافظ عبدالله ملازهی متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر محاصره مدرسه دینی «تعلیم‌القرآن» روستای قلمویی در استان هرمزگان، و بازداشت مولوی هاشم جعفرزاده [جعفری] (مدیر مدرسه)، مولوی احمد قلندری و مولوی ایوب احمدی از اساتید مدرسه مذکور را دریافت کردیم و باعث تاسف و تالم خاطر گردید.

مدارس دینی پناهگاه مسلمانان و ترویج‌دهندۀ اخلاق حسنه و اسلامی بوده و علمای کرام به‌عنوان معلمان اخلاق می‌باشند، حرمت و اعتبار آن‌ها اگر در میان دیگر تفکرات قابل پذیرش نیست اما در میان جامعه اهل‌سنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، حمایت آنها از سوی عموم مردم برای همگان روشن و هوید است.

دفاع از حقوق روحانیون اهل‌سنت و اعتراض به بازداشت علمای گرامی همچون مولانا هاشم جعفر‌زاده، مولوی احمد قلندرزهی و مولوی ایوب احمدی وظيفه اخلاقى، حقوق بشرى و مدنى ما می‌باشد، طیف روحانیت به‌عنوان بخشی از حیات و عزت جامعه اهل‌سنت هستند، لذا بازداشت مدیر مدرسه با سابقه چندین سال تدریس و آن هم جلوی شاگردان و مقتدیان محله جز عجز و بى‌شرمى نامى ديگر ندارد، اين رفتار ظالمانه بايد متوقف شود، چون این تمرین «تمسک به قوانین جمهوری اسلامی» نیست؛ بلکه توهین به علما و روحانیونی می‌باشد که سال‌ها برای بر پا نگهداشتن امنیت، آرامش و وحدت از تمام چیز خود مایه گذاشتند، اگر نیازی وجود داشت بایستی آن‌ها را به‌صورت محترمانه و حفظ حرمت احضار کرده و با گفتمان موضوع را حل می‌کردند.

این جانب به نمایندگی از سی استاد برجستۀ منبع العلوم کوه‌ون سرباز از همۀ مسئولان امنیتی و قضایی می‌خواهیم که در اولین فرصت اقدام به آزادی این بزرگواران نموده و بیش از آن که جامعه و افکار عمومی دچار اضطراب و سوءظن قرار گیرد این خلل عظیم را با آزادی این عزیزان و عذرخواهی جبران کنند.

وما علینا الا البلاغ المبین

عبدالله ملازهی
مسئول حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون سرباز