مسئولان ایالت «اوتار پرادش» هند در پی اعمال فشار برخی هندوهای متعصب، با تغییر نام اسلامی یک شهر در این ایالت موافقت کردند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از ایکنا، مسئولان ایالت اوتار پرادش هند از موافقت خود در تغییر نام اسلامی شهر «الله‌آباد» این ایالت به نام هندویی «بیاگراج» خبر دادند. مسئولان ایالت اوتار […]

تلاش مقامات هند برای تغییر نام شهر «الله آباد»مسئولان ایالت «اوتار پرادش» هند در پی اعمال فشار برخی هندوهای متعصب، با تغییر نام اسلامی یک شهر در این ایالت موافقت کردند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از ایکنا، مسئولان ایالت اوتار پرادش هند از موافقت خود در تغییر نام اسلامی شهر «الله‌آباد» این ایالت به نام هندویی «بیاگراج» خبر دادند.

مسئولان ایالت اوتار پرادش، در پی اعمال فشار برخی هندوهای متعصب این منطقه صورت گرفت.

به گزارش روزنامه «ایندیپندت» بریتانیا؛ این تغییر نام بعد از سال‌ها فشار برای تغییر اسم شهر به «برایاغ» صورت گرفت، برایاغ در زبان سانسکریت به معنای محل قربانی است و به عقیده هندوها نخستین قربانی برای خالق جهان در این شهر و در نقطه اتصال دو رودخانه جانگ و یامونا بود.

این تغییر به منظور از بین بردن ‌آثار مربوط به دوران حکومت مغول‌ها و مسلمانان صورت می‌گیرد، این در حالی است که اسم «الله آباد» در سال ١٥٨٣ میلادی (حدود ٤ قرن قبل) توسط امپراطور مسلمان روی این شهر گذاشته شد.

شورای وزیران ایالت اوتار پرادش که سروزیر آن “یوگی آدیتیانات”، روحانی متعصب و ملی‌گرای هندو است، علی‌رغم اعتراض احزاب مخالف، پیشنهاد تغییر نام این شهر را به تصویب رساند.

اکیلیش یاداف، رئیس حزب «سما جوادی»، حکومت را به بی‌احترامی به سنت‌ها و اعتقادات از طریق تغییر اسم‌ها متهم کرد.