سنت‌آنلاين| مجمع فقهی علمای اهل‌سنت سراوان بزرگ، طی بیانیه‌ای سه‌شنبه را روز عرفه و چهارشنبه را عید قربان اعلان کردند. ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنت‌آنلاين، مجمع فقهی علمای شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن در خصوص روز عرفه و عید قربان در کشور ایران بيانيه‌اى منتشر نمود که متن کامل بیانیه به […]

سنت‌آنلاين| مجمع فقهی علمای اهل‌سنت سراوان بزرگ، طی بیانیه‌ای سه‌شنبه را روز عرفه و چهارشنبه را عید قربان اعلان کردند.

▫️ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنت‌آنلاين، مجمع فقهی علمای شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن در خصوص روز عرفه و عید قربان در کشور ایران بيانيه‌اى منتشر نمود که متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

🖇 بیانیه مجمع فقهی شهرستانهای سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن در خصوص روز عرفه و روز عید سعید قربان

شامگاه روز شنبه مورخه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ هجری شمسی مصادف با ۲۹ ذی القعده ۱۴۴۲ هجری قمری، در اکثر شهرهای کشور جمهوری اسلامی ایران هیئت‌های از ستاد استهلال برای رصد ماه ذى الحجه در مکان‌های مختلف مستقر شدند که با وجود تلاش با چشم مسلح، هلال ماه ذى الحجه رؤیت نگردید، بر این اساس روز یک‌شنبه در سراسر ایران ۳۰ ذی القعده اعلام گردید.

لذا روز «نهم ذی الحجه» در کشور جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه مورخه ۲۹ تير ۱۴۰۰ و روز عید سعید قربان روز چهارشنبه اعلان می‌گردد. مستدعی است به صوم روز سه‌شنبه اهتمام و تکبیرات ایام تشریق را نیز بعد از نماز صبح روز سه‌شنبه شروع نمایند.

📝 دبیرخانه مجمع فقهی علمای شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن