دولت خواسته‌های تمام مردم ایران را بشنود و به خواسته‌های به حق‌شان رسیدگی کند سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور امام جمعهٔ شهر گُشت در خطبه‌های امروز (۶ آبان ١۴۰۱ / ۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۴ه‍.ق)، ضمن محکومیت کشتار ظالمانهٔ جمعهٔ خونین زاهدان و اعلام حمایت از عملکرد و خواسته‌های حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید، از دولت جمهوری اسلامی […]

دولت خواسته‌های تمام مردم ایران را بشنود و به خواسته‌های به حق‌شان رسیدگی کند

سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور امام جمعهٔ شهر گُشت در خطبه‌های امروز (۶ آبان ١۴۰۱ / ۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۴ه‍.ق)، ضمن محکومیت کشتار ظالمانهٔ جمعهٔ خونین زاهدان و اعلام حمایت از عملکرد و خواسته‌های حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید، از دولت جمهوری اسلامی ایران خواستند تا خواسته‌های تمام مردم ایران چه سنی و چه شیعه و دیگر اقوام و مذاهب را بشنود و به خواسته‌های به حق‌شان رسیدگی کند.

به گزارش سنت‌آنلاین، مشروح سخنان ایشان به شرح ذیل است:
کشتار مظلومانه‌ای که در [جمعهٔ خونین] زاهدان پیش آمد، نزد همهٔ انسان‌های آزاده محکوم است.
عملکرد و خواسته‌ای که حضرت شیخ‌الإسلام [مولانا عبدالحمید حفظه‌الله] دارد، تنها خواستهٔ شخصی ایشان نیست، بلکه خواستهٔ همهٔ اهل سنت و جماعت است و همهٔ مردم بلوچ نیز با ایشان همصدا هستند و از ایشان حمایت می‌کنند و هیچ کسی بر خلاف مولانا عمل نمی‌کند.
راه و خواسته‌های حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به حق هستند؛ چون از مظلومان دفاع می‌کند. خواستهٔ اضافی‌ای ندارد و برای خودش از دولت پست و حقوقی نمی‌خواهد.
ما دنبال اغتشاش و ناامنی نیستیم، ما از خدا امنیت می‌خواهیم، اما این ظلم قابل برداشت نیست؛ ولی یقیناً خون شهدا اثر خود را می‌گذارد.
ما از دولت جمهوری اسلامی می‌خواهیم که خواسته‌های مردم را گوش کند و سلیقه‌ای عمل نکند. بشینند با یکدیگر مشورت کنند. مردم درد دارند که داد و فریاد می‌کنند. البته زاهدانی‌ها هیچ کاری نکرده بودند، این‌ها کاملاً و صددرصد مظلوم هستند، که برای نماز رفته بودند و داخل نماز به شهادت رسیدند.
ما از دولت می‌خواهیم که خواسته‌های تمام مردم ایران چه سنی و چه شیعه و دیگر اقوام و مذاهب را بشنود و به خواسته‌های به حق‌شان رسیدگی کند. همهٔ انسان‌ها چه مسلمان چه کافر حق زندگی در این دنیا را دارند. الله تعالی می‌فرماید: «ولا یجرمنکم شنآن قوم علیٰ أن لا تعدلوا»؛ دشمنی هیچ قومی شما را بر بی‌عدالتی وادار نکند.
کسی که خواستهٔ به حقی دارد، باید دولت اسبابش را فراهم کند و خواسته‌اش به او برسد، در غیر این صورت مسلماً بی‌عدالتی جوابگو نیست. به هر صورت دولت که خود را دولت اسلامی و عدالت‌محور می‌داند باید عدالت را رعایت کند و مردم به حقشان برسند.
ما هر نوع کشتار ظالمانه را چه در زاهدان و چه در جاهای دیگر و از طرف هر کس که باشد، محکوم می‌کنیم.
این نوع تلنگر‌ها باید بیداری باشند برای ما و جوانان که از گناه باز بیاییم. هر وقت که ما از خدا غافل شویم، این نوع مشکلات بر سر ما می‌آیند. جوانان متوجه باشند امروز اتفاق و اتحاد و آبادی مساجد بیشتر از هر زمانی برای من و شما ضروری‌ و لازم‌تر است.
ما وابسته به الله و همیشه به یاد الله باشیم و موافق با دستور الله عمل کنیم. همیشه «حسبنا ونعم الوکیل» را همیشه بخوانیم و استغفار کنیم، الله تعالی این مشکلات را از سر ما دور و بر طرف می‌کند. خداوند متعال می‌فرماید: «ومن یتق الله یجعل له مخرجاً ویرزقه من حیث لا یحتسب»؛ کسی که از خدا بترسد، از جایی که گمانش نیست، او را روزی می‌دهد و تنگناهایش را برطرف می‌کند.