محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهور منتحب مردم مصر درگذشت. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، تلویزیون دولتی مصر اعلام کرده، محمد مرسی در جریان محاکمه در دادگاه بیهوش شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کaرده است. مُرسی پس از برکناری حسنی مبارک، به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهور منتخب مردمی عنان قدرت را در مصر به […]

محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهور منتحب مردم مصر درگذشت.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، تلویزیون دولتی مصر اعلام کرده، محمد مرسی در جریان محاکمه در دادگاه بیهوش شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کaرده است.

مُرسی پس از برکناری حسنی مبارک، به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهور منتخب مردمی عنان قدرت را در مصر به دست گرفت، اما یک سال بعد با کودتای عبدالفتاح سیسی دولتش سقوط کرد و خودش به زندان افتاد.

محمد مرسی ٦٧ساله از اعضای ارشد اخوان‌المسلمین بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اولین رهبری بود که با ادای احترام به آقای مرسی او را “شهید” خواند.

دولت مصر در پی درگذشت محمد مرسی اعلام وضعیت آماده‌باش در این کشور کرد.

اتّحادیّه‌ی جهانی علمای مسلمان شهادت دکتر محمدمرسی، رئيس‌جمهور منتخب مردم مصر، را که جان خود را در راه آزادی و سربلندی امّت و ملّتش فدا کرد تسلیت گفت و «رژیم کودتا» را مسؤول بازداشت ظالمانه و شکنجه و محرومیت از درمان و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی دانست.

یک گروه ناظر بر حقوق بشر در آمریکا طی اطلاعیه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تحقیقات از مقامات مصری در خصوص درگذشت محمد مرسی را آغاز کند.