سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور در نشست جمعی از علما و روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان که روز گذشته (سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹) در استانداری برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت که سخنان ایشان به شرح ذیل است: تقدیر و تشکر می‌کنیم از استاندار محترم و معاونین ایشان که این جلسه را تشکیل دادند […]

سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور در نشست جمعی از علما و روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان که روز گذشته (سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹) در استانداری برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت که سخنان ایشان به شرح ذیل است:
تقدیر و تشکر می‌کنیم از استاندار محترم و معاونین ایشان که این جلسه را تشکیل دادند تا بتوانند با علمای گرانقدر هم‌اندیشی کنند و بتوانند در پیشبرد اهداف اسلامی و انقلابی کشورمان از آرای علمای بزرگوار استفاده کنند.
زمانی مسئولین عزیز می‌توانند درست خدمت کنند که انتقادپذیر باشند، همچنان که قبل از من یکی از بزرگان اشاره فرمودند که ما کار نداشته باشیم او از چه جهتی انتقاد می‌کند؛ ولی باید ما بررسی‌اش کنیم که این مفید است یا نه؟
ما هر اندازه بزرگ باشیم، از خلفای راشدین رضی الله عنهم بالاتر نیستیم، آنها انتقادها را می‌پذیرفتند و انتقادها را بر دیده می‌نهادند.
پس اگر ملتی به‌خاطر مشکلی که دارد به‌خاطر عدم امنیت، عدم اقتصاد، به‌خاطر اینکه تحت فشار خانوادهٔ خودش است، تحت فشار آن بچه‌ای هست که جلویش گریه می‌کند، مجبور است کاری را انجام دهد، اگر از جانب چنین فردی مورد انتقاد قرار گرفتیم باید با چهرهٔ باز و قلب وسیع و فراخ قبول کنیم.
ضمن عرض تسلیت نسبت به مسئله‌ای که در سراوان پیش آمده است به همهٔ مسئولین محترم و به همهٔ ملت امیدواریم از این به بعد از این نوع مسائل تکرار نشود.
اینجا دوراندیشی و تفکرات بسیار وسیع لازم است تا این مسائل تکرار نشوند، ما باید برنامه ریزی و ساماندهی کنیم و بتوانیم ملت را از این حالت سرگردانی بیرون کنیم.
اقتصاد ملازمهٔ هر ملت و کشوری است این جمعیت بزرگ سیستان و بلوچستان نیاز به تأمین هزینه‌های مخارج خانواده دارد. اگر ما برایشان درست شغل و امنیت ایجاد نکنیم مسلّم است که این نوع فاجعه‌ها به وقوع خواهد پیوست؛ لذا هر دولتی باید این وظیفهٔ خود را بشناسد و شغل مناسب و مکرمی که مناسب با ملتی مثل ملت بلوچ باشد در این استان باید ایجاد شود.
این ملت وفاداری که از تمام ملت‌های مختلف ایران نسبت به انقلاب وفادارتر بوده‌اند و وفاداری خود را نشان داده‌اند حقشان این بود که ما باید برایشان شغل ایجاد کنیم تا دنبال این شغل‌های کاذب نروند.
امیدواریم جناب آقای استاندار و همهٔ مسئولین محترمی که به هر نوعی مسئولیت دارند باید در فکر این ملت باشند که چنین حوادثی تکرار نشود.
اشاره شد که سیستان و بلوچستان در واقع بالقوه غنی است اما وقتی که ملت نتواند از آن استفاده کند چه فایده‌ای دارد. و این نوع حوادث در آن پیش بیاید که خون انسانی ریخته شود واقعا خون انسان عادی نیست اگر خانهٔ کعبه سنگ و خشتش تکه‌ تکه شود اینقدر مهم نیست که آبرو و خون یک انسان مهم است.
رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم در آخرین سخنرانی عمومی در حجة الوداع ایراد فرمودند بحث از همین بود که عزت، آبرو و مال انسان باید حفظ شود.
پس امیدواریم مسئولین محترم این مسئله را حل کنند و حق هیچ مظلومی پایمال نشود و امیدواریم با تدابیری که مسئولین دلسوز ما دارند بالخصوص آقای استاندار که واقعاً انسانی زحمتکش هستند امیدواریم با تشریف آوری ایشان تحولی عظیم ایجاد شود حتماً برای ایشان مشکلاتی ایجاد شده که نتوانسته آنطوری که مردم توقع داشتند بشود.
امیدواریم ایشان با تدابیر بیشتری این موضوع را حل کنند.
ان شاء الله استان از نگاه امنیتی بیرون شود واقعاً مردم این استان دنبال شرارت نیستند و نیازی به بحث امنیت‌ها نیست و امنیتی نباید باشد.
اگر ما درست برنامه ریزی کنیم مردم ما هم مال نظام هستند و امیدواریم همهٔ مشکلات حل شود و روزی را ببینیم که ملت و دولت در استان حالت بسیار امن و صمیمی را باهم تجربه کنند.