سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، امام جمعهٔ شهر گُشت در بخشی از خطبه‌های روز جمعه (۲۰ جمادی‌الثانی ١٤٤٤ = ۲۳ دی ١٤٠١) با اشاره به اظهارنظرهای نابخردانهٔ آقای محمدجواد لاریجانی نسبت به مسجد مکی و حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله گفت:

اخیراً آقای محمدجواد لاریجانی که یکی از طرد شدگان حکومت بوده است اظهار نظر کرده‌ و مولانا عبدالحمید حفظه‌الله و مسجد مکی را مسجد ضرار نامیده است.
باید به این آقا تذکر بدهیم تو که مدتی رئیس حقوق بشر [قوه قضاییه] در ایران بوده‌ای برای اهل‌سنت و الجماعت و حتی برای خود شیعه هم چه اندازه حق قائل بوده‌ای که امروز آمده‌ای اظهار نظر می‌کنی.
این قشر عظیم اهل‌سنت و الجماعت که می‌توانیم بگوییم که از نظر تعداد در ایران از شیعه کم‌تر نیستند، آیا تو از حق ایشان یک‌بار هم دفاع کرده‌ای؟ آیا در طول این چهل و سه سال که زمینی برای ساخت مسجد در تهران با اموال اهل‌سنت خریداری شده است، دفاع کرده‌ای که به اینها مسجدی بدهید.
آن مسجدی که مردم به پول خود دارند خرج می‌کنند و می‌سازند تو بیایی آن را مسجد ضرار قرار دهی، به چه حقی این را می‌گویی؟ نمی‌دانم شما عقل ندارید یا نمی‌خواهید این چیزها را بدانید، چهل و سه سال است که دم از وحدت می‌زنید، وحدت همین است که دستور بدهید که مسجد مکی را خراب کنند. -تبّاً لعقولکم-
الله تعالی بینش بدهد واقعاً این‌ها به‌جایی رسیدند که ما از این‌ها هیچ امیدی نداریم؛ اگر مولانا عبدالحمید که ظرف چهل‌وسه سال شما را نصیحت می‌کند، او خلاف شما است پس چه کسی موافق شماست؟
مسجد مکی که دم از توحید، وحدانیت الله و سنت رسول الله می‌زند، دم از راه بزرگان و ائمه و سلف می‌زند، اگر این مسجد ضرار است پس کدام مسجد، مسجد خوبی است؟ بلکه این مسجد مصداق ﴿لمسجد أُسّس علی التقوی من أول یوم﴾ است؛ مسجدی که از روز اول به روی اخلاص و تقوا توسط حضرت مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله پی‌ریزی شده‌ است، بارها گفته‌ شده که اگر مولانا در مکی این سیاست را نمی‌داشت معلوم نبود که حکومت شما در بلوچستان چه می‌شد؛ ولی باید هوشیار باشید هم ما هوشیار باشیم و هم دولت‌مردان باید هوشیار باشند که کارهایی نکنیم که باعث رنجش مسلمانان بشود و باعث رنجش صدها میلیون‌ مسلمان بشود.
وقتی می‌گوییم در دنیا بیش از دو میلیارد مسلمان وجود دارد یقیناً بیش‌ از یک‌ونیم میلیارد آن اهل‌سنت و جماعت هستند؛ اگر مسجد این‌ها نزد شما ارزشی ندارد، پس این دم از وحدتی که ظرف چهل‌وسه سال زدید به چه معناست؟ الله تعالی توفیق بدهد که فکر درستی ایشان داشته باشند.