سنت‌آنلاين| مولانا عبدالحکیم سیدزاده، معاون آموزشی عین العلوم و خطیب جمعهٔ موقت شهر گُشت در خطبه‌های نماز جمعهٔ این هفته (١١ محرم ١٤٤٣هـ./ ٢٩ مرداد ١٤٠٠ ش.) پیروزی حرکت طالبان را به تمام آزادی‌خواهان تبریک گفت و در بخش پایانی سخنان خویش از هتک حرمت به صحابهٔ کرام در مراسم عزاداری عاشورا به عنوان فتنه یاد کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین، گزیدهٔ سخنان استاد سیدزاده به شرح ذیل است:

ما و شما اخبار و رسانه‌ها را دنبال کرديم که طالبان فتوحاتی را حاصل کردند؛ گويا اينها مصداق اين حديث پيامبر صلى‌الله‌عليه وسلم هستند که: «لا تزالَ طائفةٌ من أمَّتي منصورينَ»، يک گروهى را الله تعالىٰ کمک مى‌کند، بر دشمنان کمک مى‌شوند و هر کس مى‌خواهد اين‌ها را ضرر برساند، نمى‌تواند. ديديم امپراطورى بزرگ دنيای غرب، آمريکا و اروپا همه مى‌خواستند که طالبان را از صفحهٔ زمين محو کنند، ولى چيزى را که الله بخواهد همان مى‌شود.

فتوحات صدر اسلام را نگاه کنید که مسلمانان جزيرة العرب دو امپراطورى بزرگ دنيا، ايران و روم، را شکست دادند، تجهيزات از نظر عِدّه و عُدّه خيلى در سطح پايين بود که از نظر عقل بشر و از نظر معادلات سياسى، نظامى و اقتصادى اصلاً قابل تصور نيست اعرابى که امروز زير سلطهٔ اروپا و آمريکاست، در گذشته چطور بر دنيا حکومت کردند.

طالبان اين درس را به ما و شما دادند: وقتى که ايمان و عمل باشد، ابرقدرت‌هاى دنيا شکست مى‌خورند. لهذا اين فتوحات را به همه شما مسلمانان و به همه آزادى‌خواهان تبريک مى‌گويیم. آزادى سرچشمهٔ همهٔ خوبى‌هاست. چقدر در اين سرزمين ظلم شده، چقدر مردم افغانستان آواره بوده‌اند، مشکلات ديده‌اند، ميليون‌ها نفر بيوه شده‌اند، يتيم شده‌اند، ولى الحمد لله فتوحات حاصل شده، ملت افغان و مسلمانان دنيا خوش‌اند. ولى جهانِ کفر، منافقين و ملحدين ناراض‌اند، انسان‌هاى ضعيف الإسلام و تاريک‌فکرانى که روشنفکرى را به يدک مى‌کشند، ناراض‌اند؛ چون پريشان فحاشى و شراب‌خوارى‌اند، پريشان‌اند که عريانى و اختلاف و ظلم گم مى‌شود. لهذا همهٔ‌مان براى اين ملت دعا کنيم که الله تعالىٰ ايشان را حکومت صحيح اسلامى و خلافت راشده عنايت کند و اين حکومت را سبب خير و برکات براى تمام مسلمانان و همهٔ انسانيت قرار دهد.

اين ماه، ماه محرم است. ماه محرم ماه حرمت است، چهار ماه احترام ويژه دارند: سه ماه پشت سرهم هستند ذي قعده، ذي حجه، محرم و يکى ديگر رجب است. اين ماه‌ها  حرمت ويژه دارند؛ يعنى در اين چهار ماه انسان بيشتر احتياط کند، خود را بيشتر از گناه دور نگه دارد؛ لهذا در ماهِ حرمت، حرمت‌ها بايد نگه‌دارى شوند، اما متأسفانه حرمت صحابه، حرمت خلفاى راشدين، حرمت ازواج مطهرات در اين ماه نگه داشته نمى‌شود، حرمت حضرت عايشه – رضي الله عنها – متأسفانه در اين ماه و در اين مُلک نگه داشته نمى‌شود. هر سال ما شاهديم که دسته هايى از اين طرف خيابان به طرف ديگر مى‌روند و به اصحاب توهين مى‌کنند. آن‌هايى که حرمت‌دار ماه محرم‌اند، بايد بيشر احترامش را نگهدارند، اما مى‌بينيم که بيشتر حرمت‌شکنى مى‌کنند. يکى از فتنه‌ها همين است که: «لَعنَ آخِرُ هٰذهِ الأُمَّةِ أَوّلَها»؛ پيامبر صلى الله عليه وسلم فرمود: يکى از فتنه‌ها و علامات قيامت اين است که آخر اين امت، اوّل اين امت را لعنت مى‌کند؛ ابوبکر، عمر، عثمان و عايشه – رضى الله عنهم – لعنت مى‌شوند، بزرگان دين و ائمه لعنت مى‌شوند، اين هم يکى از فتنه‌هاست. الله تعالىٰ هدايتشان کند.