کشورهاب مهمی از جمله بریتانیا، اسپانیا و… برای برگزاری انتخابات آزاد در ونزوئلا به نیکلاس مادورو هشت روز فرصت دادند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان به نیکلاس مادورو اولتیماتوم دادند که اگر ظرف هشت روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار نکند، آن‌ها «خوان گوایدو»، رهبر اپوزیسیون را به عنوان […]

مهلت هشت روزه اسپانیا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به مادوروکشورهاب مهمی از جمله بریتانیا، اسپانیا و… برای برگزاری انتخابات آزاد در ونزوئلا به نیکلاس مادورو هشت روز فرصت دادند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان به نیکلاس مادورو اولتیماتوم دادند که اگر ظرف هشت روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار نکند، آن‌ها «خوان گوایدو»، رهبر اپوزیسیون را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت خواهند شناخت.

ونزوئلا چهار سال است که درگیر اوضاع اقتصادی وخیم، قحطی مواد غذایی و کمبود شدید داروست.

بیش از دو میلیون نفر این کشور را ترک کرده‌اند.

مادورو که در پی انتخاباتی بحث‌برانگیز خود را برای بار دوم رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، با تکیه بر ژنرال‌های ارتش و بخش‌هایی از جامعه و با توسل به سرکوب خشن مخالفان به ریاست جمهوری خود تا این لحظه ادامه داده است.

شایان ذکر است، شمار زیادی از شهروندان ونزوئلایی (٣/ بهمن/١٣٩۷) در مخالفت با سیاست‌های «مادورو»، رئیس جمهور این کشور در خیابان‌های مرکزی «کاراکاس»، پایتخت این کشور اجتماع کردند و «خوان گوئيدو» رئيس پارلمان ونزوئلا، خود را به عنوان “رئیس جمهور موقت” این کشور واقع در آمریکای جنوبی معرفی کرد که تعدادی از کشور‌ها ریاست‌جمهوری خوان را به رسمیت شناختند.