دکتر جلال جلالی زاده: «متاسفانه گاهی برخی افراد کم سواد یا بی‌سواد و یا دارای نقاط ضعف برای پر کردن خلأ و رفع نقص و ناتوانی خود، هیچ دیواری را کوتاه‌تر از اعتقادات اهل‌سنت و یا صحابه پیامبر صلی الله علیه وسلم نمی‌دانند. غافل از اینکه این افراد علاوه بر ضعف علمی و تخصصی، ضعف […]

دکتر جلال جلالی زاده:

«متاسفانه گاهی برخی افراد کم سواد یا بی‌سواد و یا دارای نقاط ضعف برای پر کردن خلأ و رفع نقص و ناتوانی خود، هیچ دیواری را کوتاه‌تر از اعتقادات اهل‌سنت و یا صحابه پیامبر صلی الله علیه وسلم نمی‌دانند. غافل از اینکه این افراد علاوه بر ضعف علمی و تخصصی، ضعف و ننگی دیگر را بر پرونده و کارنامه‌ی خود اضافه می‌کنند که بسیار زشت‌تر از بی‌سوادی و ناکارآمدی است. و آن رذیله‌ی اخلاقی، اهانت و گستاخی درباره‌ی مقدسات دیگران است.

لاطائلات ورزشکارنمایی به نام «شایان مصلح» درباره شاگردان و مادر مومنان ناشی از نافهمی و عدم توازن اخلاقی و تربیت است که اگر ورزشکاری معتدل می‌بود و جایگاه ورزشکاران را که انتظار مروت، عدالت و شجاعت از آنان می‌رود رعایت می‌کرد. هرگز اینگونه اظهارات غیرمنطقی را بر زبان نمی‌آورد و موجب رنجش پانزده ملیون هموطن اهل‌سنت نمی‌شد و حتی کار به اعتراض نمایندگان اهل‌سنت مجلس نمی‌رسید. آری! وظیفه‌ی یک فوتبالیست آن است که بتواند توپ را وارد دروازه‌ی حریف نماید، اما اگر بخواهد تیرهای زهرآلود اهانت به بزرگان اسلام را شلیک نماید با پاسخ‌های دندان شکن شرمسار خواهد شد.»

کتایون محمودی:

«وقتی فکر تعطیل باشد و صاحبان خرد خاموش؛ سخنوران و واعظان هر منبر؛ بی‌خردانی می‌شوند که هر چه می‌خواهند می‌گویند و کسی هم جلودارشان نیست!
کسی که از قدرت پایش؛ فقط برای لگد زدن به توپ؛ استفاده می‌کند، چرا حق دارد بر منبر وعظ و مجالس برود و هتاکی کند؟ کی به آنان این مجوز را می‌دهد تا به ملتی آشکارا توهین کند؟

نقض قانون اساسی، اهانت به شخصیت‌های مورد احترام و صحابه و زنان پیامبر؛ از دهن هر بی‌سواد و کم ظرفیتی؛ تا کی باید از طرف اهل‌سنت، چشم پوشی شود؟ مملکتی که عاقلانش مهجور و جاهلانش بر منبراند و فقط توهین و ناسزا بلدند؛ تابع قانون است؟ وقتی صاحب فکر، حق سخن گفتن و منبرداری ندارد و توپ پرانی به دروازه ملتی حمله می‌کند؛ نباید مشکوک بود که جریانی درصدد شعله‌ور کردن آتش اختلاف میان مذاهب و قومیت و نحله‌هاست؟

کی به اینان اجازه می‌دهد تا دهان به خزعبلات بگشایند و ملتی را با دهان ناپاکشان دشنام بدهند؟ ساکت کنید این انکر الاصوات را که بیش از هر زمان دیگر به همدلی محتاجیم و توجه به توصیه‌های آقای [آیت الله] خامنه‌ای که: «هتاکی، لعن و فحش بر زنان و صحابه پیامبر را حرام اعلام کرد.» اینان حتی گوش‌شان به توصیه‌ها هم بدهکار نیست که سمند می‌رانند و بی‌گدار به آب می‌زنند!

کشور در این روزهای ملتهب؛ که عین انبار باروت است به آرامش محتاج است نه آتش زدن!»

منبع: به نقل از کانال‌های تلگرامی جلالی‌زاده و محمودی