سنت‌آنلاین| مولوی بهزاد فقهی در مراسم نماز جمعه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ اهل سنت شهر خواف، پیرامون شخصیت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و اتفاقات هفته‌های اخیر کشور به ایراد سخن پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنت‌آنلاین به نقل از احناف خواف، گزیدهٔ سخنان ایشان به شرح ذیل است: مولوی فقهی در مورد مسائل […]

سنت‌آنلاین| مولوی بهزاد فقهی در مراسم نماز جمعه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ اهل سنت شهر خواف، پیرامون شخصیت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و اتفاقات هفته‌های اخیر کشور به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنت‌آنلاین به نقل از احناف خواف، گزیدهٔ سخنان ایشان به شرح ذیل است:

مولوی فقهی در مورد مسائل پیش آمده زاهدان، در هفته جاری بیان کرد: وقایعی در هفته گذشته پیش آمد و شخص بسیار صلح طلب، بزرگ و وحدت دوستی مانند حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید(حفظه‌الله) در این مدت تحت فشار قرار گرفتند و نسبت به ایشان بی‌انصافی شد. کسی که از اول انقلاب وحدت طلبی و صلح و آشتی وی برای همه روشن است. متاسفانه برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها نسبت به این شخصیت واقعا بد کردند. آن‌ها نسبت به ملت غیور و درد دیده‌ی بلوچ اتهام زدند. ملتی که سال‌های سال می‌باشد که فقر و بی‌کاری را تحمل می‌کند و پای ارزش‌های نظام ایستاده است. ملتی که قبل از انقلاب، توسط انگلستان به آن‌ها پیشنهاد شد که شما خود مختاری خود را اعلان کنید و آن‌ها حتی قبل از انقلاب هم نپذیرفتند.

سخنران برجستهٔ اهل سنت خراسان ادامه داد: آن‌ها در اول انقلاب پیشوای خوبی مانند مولانا عبدالعزیز(رحمه الله) داشتند که وقتی به ایشان پیشنهاد شد که بلوچستان با این جمعیت و مساحت، منابع و ذخایر، خاک‌های حاصل‌خیز و این‌ همه مرز دریایی خوب، از خیلی از کشورهای عربی و اروپایی، مساحت و جمعیتش بیش‌تر است، چرا اعلان استقلال نمی‌کنید؟ ایشان قبول نکردند و در کنار افرادی که فریاد‌های اسلامی آن عصر را بر زبان داشتند، ایشان هم تلاش کرد. بعد از ایشان شخصیت لایق و شاگرد ایشان، حضرت مولانا عبدالحمید(حفظه‌الله) راه ایشان را ادامه داد.

سخنران نماز جمعه خواف افزود: متاسفانه عده‌ای مولانا عبدالحمید(حفظه‌الله) را به تجزیه طلبی و حمایت از تروریست متهم کردند و این در حق ایشان جفا است‌. حالا امید است که تیم‌هایی از مرکز کشور قرار است بیاید و به این امر رسیدگی شود. تجزیه طلبی را کسانی دیگر می‌خواستند در ایران رقم بزنند. سیستان و بلوچستان با وجود این‌که استانی از ایران است اما من سوال می‌کنم که کدام یک از علمای این جمع هستند که در ورودی زاهدان جلویشان را نگرفتند و مدارک آن‌ها گرفته نشده؟ کسانی که راه‌ها را می‌بستند و علما را از آن مسیر برگشت می‌دادند، تلقین می‌کردند که این استان، گویا از ایران نیست و شرایط دیگری دارد ولی قوم بلوچ با همین وجود، متانت و صبر را پیشه کردند.

 وجود علما برای نظام و مردم، رحمت و نعمت است
ایشان تاکید کرد: کسانی تجزیه طلبی را در ایران رقم می‌زدند که حتی در کردستان در ورودی شهرها جلوی علمای اهل سنت را می‌گرفتند. ما سفری به مهاباد داشتیم که در ورودی مهاباد جلوی ما را گرفتند که از کجا می‌آیید و این‌جا چه کار می‌کنید؟ هیچ، اهل سنت و ایرانی هستم و هرجای ایران که بخواهم می‌روم. این مناطق چه ویژگی‌هایی دارد؟ این افراد با ندانم کاری‌هایشان و رفتار سلیقه‌ای خود و بر خلاف گفته‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی و برخلاف سیاست‌گذاری‌هایی که از طرف مقامات ارشد کشوری مطرح می‌شود، دارند ملت را به طرف جدا شدن هل می‌دهند. روزنامه‌نگارها کجا هستند؟ اهل رسانه‌ی ما کجا هستند؟ که از این رفتارها بنویسند. چرا این‌جا خفه خون هست، چرا این‌جا سکوت خبری است و چرا این‌ها نوشته نمی‌شود؟

 

  • منبع خبر : احناف خواف