شرمم می‌آید در ماه ربیع الاول که بهار آزادی است از پیامبر و سیره‌ی او بحث نمایم. چون حتما به من خواهند گفت: شیر را بچه همی ماند بدو /٭/ تو به پیغمبر چه مانی بگو راستی ما در کدام رفتار به پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌مانیم؟ ای علمای اسلام! ای مراجع دین! ای […]

پیامبر رحمت و اعمال خلاف انسانی ماشرمم می‌آید در ماه ربیع الاول که بهار آزادی است از پیامبر و سیره‌ی او بحث نمایم. چون حتما به من خواهند گفت:

شیر را بچه همی ماند بدو /٭/ تو به پیغمبر چه مانی بگو

راستی ما در کدام رفتار به پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌مانیم؟

ای علمای اسلام! ای مراجع دین! ای مفتیان و جانشینان پیامبر! پاسخ دهید.

اخلاق پیامبر صلی الله علیه وسلم قرآن بود، اخلاق ما براساس کدام کتاب است؟

در اخلاق پیامبر صلی الله علیه وسلم انسان چه جایگاهی داشت؟
آیا کرامت داشت؟

پیامبر صلی الله علیه وسلم در فتح مکه چکار کرد؟

با کعب بن زهیر سراینده قصیده “بانت سعاد” چه برخوردی داشت؟

پیامبر صلی الله علیه وسلم با عبدالله بن أبی بن سلول سرکرده منافقان که حتی به همسرش تهمت زد چه رفتاری داشت؟

مگر نفرمود: از مثله کردن جنازه‌ها بپرهیزید حتی اگر سگ هار باشد؟

چرا مسلمانان شرم نمی‌کنند که خود را پیرو آن حضرت می‌دانند، اما از کشتن، تعذیب، شکنجه، مثله کردن و بی احترامی به انسان‌ها چه مرده و یا زنده رحم نمی‌کنند؟

در فتح مکه هنگامی که مسلمانان وارد شهر شدند هند جگر خوار به ابوسفیان گفت: درها را ببندید تا مسلمانان وارد منزل نشوند. ابوسفیان گفت: پیامبر از قلب وارد می‌شود، نیازی به بستن درها نیست.

امروز به نام اسلام و پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌خواهند با رعب و سرنیزه بر دل‌ها حکومت کنند که هیچگاه اتفاق نمی‌افتد.

چرا می‌خواهیم به‌زور مردم را به بهشت ببریم؟ این خلاف قانون الهی است؛ زیرا خودش فرموده: اگر خداوند می‌خواست همه را یک امت می‌گرداند، اما همچنان اختلاف دارند. [هود/١١٨]
روزی یک زرتشتی بر پیامبر صلی الله علیه وسلم سلام کرد و پیامبر فرمود: وعلیکم السلام ورحمة الله! همراهانش پرسیدند: ورحمة الله؟ فرمود: آیا در رحمت خداوند زندگی نمی‌کند.

در دین این پیامبر صلی الله علیه وسلم حتی تحریک حیوانات برای حمله به همدیگر نهی شده است. و عمر بن خطاب رضی الله عنه صاحب چهارپایی را به سبب نهادن بار بیش از توان بر مرکب مجازات می‌کند، اما چه شده است که مسلمانان به انسان‌ها اعم از مسلمان، مسیحی، زرتشتی، بهایی و حیوانات چه زنده و یا مرده رحم نمی‌کنند؟ و کرامت انسانی را پایمال می‌نمایند؟

ای محمد! پیامبر راستی و درستی بدان که دوستی ما تنها تظاهر و ریا است و همانگونه که تو و یارانت دسته‌دسته انسان‌ها را به دین خدا وارد می‌کردید، ما امروز دسته‌دسته بیرون می‌نمائیم.

نویسنده: دکتر جلال جلالی‌زاده
منبع: کانال نویسنده