پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر جلیل رحیمی (نمایندۀ مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد)، از تصویب کلیات و یک فوریت طرح موسوم به «جرم‌انگاری توهین به اقوام، مذاهب و ادیان رسمی کشور» خبر داد. این طرح به امضای ۸۲ تن از نمایندگان مجلس رسیده است. به گزارش سنت‌آنلاین، نمایندگان امضاکنندۀ این طرح «فقدان جرم‌انگاری درخصوص اهانت به […]

تصویب کلیات طرح «جرم‌انگاری اهانت به ادیان، مذاهب و اقوام»پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر جلیل رحیمی (نمایندۀ مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد)، از تصویب کلیات و یک فوریت طرح موسوم به «جرم‌انگاری توهین به اقوام، مذاهب و ادیان رسمی کشور» خبر داد. این طرح به امضای ۸۲ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

به گزارش سنت‌آنلاین، نمایندگان امضاکنندۀ این طرح «فقدان جرم‌انگاری درخصوص اهانت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام در کشور» را از «خلأهای قانونی» دانسته و خواستار الحاق این موضوع به «کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی» شدند.

در این طرح به فصل بیست‌وهفتم قانون مجازت اسلامی درخصوص اهانت به اشخاص اشاره شده و آمده است: «با توجه به اینکه در مورد اهانت به اشخاص با شدت برخورد می‌شود، به طریق اولی، اهانت به جمع‌های وسیع‌تری از آنان که به مراتب مخاطرات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بیشتری به دنبال دارد، واجد اهمیتی فزون‌تر خواهد بود.»

در پایان طرح مذکور تاکید شده است: «در این طرح جهت جرم‌انگاری توهین به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام، احکامی در قالب الحاق یک فصل به کتاب پنجم قانون مجازت اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) پیش‌بینی شده است تا با توجه به مسائلی که اخیراً و در مناطقی از کشور به‌وجود آمده است و با توجه به نیاز فوری جامعه و اولویت آن نسبت به بسیاری از موضوعات مطروحه در مجلس و حتی ضرورت بازدارندگی و جلوگیری از وقوع خسارت‌های جبران‌ناپذیر، در اولین فرصت به انجام برسد.»

منبع: سنی‌آنلاین